האם יצליח צחי חג'ג' לעשות סיבוב של 10 מיליון ש' בפלורנטין?

עו"ד חג'ג' עשה לאחרונה "סיבוב" של 161 מיליון שקל תוך יום בעסקת הענק עם גינדי - אבל לא בטוח שיצליח לעשות את זה בכל עסקה

עו"ד צחי חג'ג', אחד ממארגני קבוצות הרכישה הגדולים כיום, עשה לאחרונה "סיבוב" בהיקף 161 מיליון שקל בתוך יום בעסקת הענק שלו עם גינדי, כשסיחר אופציה על אחד מתוך שני מגדלי משרדים לחברת ריט 1. עם זאת, ייתכן שלא בכל עסקה הוא בהכרח יצליח "לגזור קופון", כך עולה מהחלטה שניתנה לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

במסגרת תביעה שהגישה י.ע.י.ל חברה לשיווק יחידות קרקע, שבבעלות עידו חג'ג', מנכ"ל ובעלים של קבוצת חג'ג', באמצעות משרד עורכי הדין חג'ג', בוכניק, ויינשטיין ושות' שבו שותף אחיו צחי חג'ג', תבעו המארגנים בעל קרקע ויזם בשכונת פלורנטין בתל אביב על ביטול עסקת קומבינציה לרכישת מגרש להקמת 71 יחידות דיור ושטחי מסחר, כפי שנחשף ב"גלובס" במארס השנה.

על פי כתב התביעה, הוסכם שהמארגן, חג'ג', ישלם 25 מיליון שקל על המגרש וכן שש דירות ושלוש חנויות ייוותרו בידי בעל הקרקע. לטענת התובעים, לאחר מו"מ הם הסכימו לבסוף להפחית את עלות יחידות הקרקע לדירות היזם כחלק מהחשבון הכולל בעיסקה.

בסופו של דבר, לא נחתם חוזה מכר וחג'ג תבע פיצויים על הרווח שלכאורה נמנע ממנו ("פיצויים חיוביים"): 6.6 מיליון שקל על שיווק וארגון הקבוצה, ו-3.4 מיליון שקל פגיעה במוניטין. בסך הכל: קופון של 10 מיליון שקל על מגרש בשווי של 25 מיליון שקל.

לפני כשבועיים דחתה השופטת אסתר נחליאלי-חיאט את בקשת חג'ג' לצו עיקול זמני של עד 5 מיליון שקל נגד בעלי המגרש המדובר. "אין לי ספק כי הרבה יותר נוח לתובע לנהל הליך משפטי כשזכויות הנתבע מעוקלות לטובתו, אולם צעד זמני כזה צריך להינתן במשורה". נחליאלי-חיאט הוסיפה כי זהו "צעד דרסטי הפוגע בזכות הקניין של הנתבעים, וזאת בטרם קיום הדיון גופו".

הנתבעים בתיק, ספי לפין וחברת פינת פלורנטין, שיוצגו על-ידי עוה"ד שמואל שוב ונעמה שיף ממשרד עוה"ד משה שוב ושות', טוענים בשיחה עם "גלובס" שהסכומים אותם דורש חג'ג הם "מטורפים".

בהחלטתה מעלה השופטת את השאלה באיזה אופן סוכם שהאחים חג'ג' תארגן את קבוצת הרכישה במקום: "התובעת טוענת שהגיעה להסכמה מחייבת עם הנתבעים להקמת קבוצת רכישה, ואף הנתבע אישר בחקירתו את דבר פגישתו עם מנהל התובעת, ודובר כי האחרון יארגן קבוצת רכישה - דובר? סוכם?", כך לשון החלטת השופטת, שממשיכה וכותבת כי "לטעמי מלאכה לא קלה צפויה לתובעת בהוכחת תביעתה".

עם זאת, השופטת לא קיבלה את בקשת הנתבעים לסילוק תביעתו של חג'ג' על הסף.

מקבוצת חג'ג' לא נמסרה תגובה.