להתראות לקיוסק: אפל תפתח בקרוב "דוכן עיתונים" דיגיטלי

החלה במו"מ עם מו"לים במטרה למכור מנויים לגירסאות דיגיטליות של מגזינים ועיתונים ב-iPad

חברת אפל מפתחת בימים אלה "דוכן עיתונים" דיגיטלי שתאפשר למכור עיתונים ומגזינים באמצעות מכשירים של החברה - כך טוענים גורמים המקורבים לחברה.

הדוכן הדיגיטלי, שמפותח במיוחד עבור עבור ה-iPad, יעבוד במודל דומה לזה של ה-ibook - חנות הספרים המקוונים של אפל. לדברי המקורבים, הדוכן החדש יעבוד בנפרד מחנות האפליקציות של אפל.

המטרה של אפל היא להפנות יותר צרכנים לכיוון ה-iPad ולמכור מנויים למגזינים ועיתונים, ולאו דווקא גיליונות בודדים.

הדיון המרכזי מול המו"לים נוגע כעת לחלוקת הרווחים ולמי ישלוט על מאגר הנתונים לגבי הלקוחות. הגורמים ציינו כי טרם נקבעו מחירי המנויים המקוונים.

על-פי הערכות, הדוכן הדיגיטלי עשוי להתחיל לפעול בחודשיים הקרובים, אך ייתכן כי אפל תעדיף להמתין להשקה של הגירסה הבאה של ה-iPad שצפויה לצאת לשוק בתחילת 2011.

עוד נמסר כי על מנת להקל על התהליך עובדת אפל בימים אלה על תוכנה שתאפשר להפיק, בעלות נמוכה יחסית ובמהירות, גירסאות דיגיטליות של מגזינים ועיתונים, שיכללו גם שידורי וידיאו הרלוונטיים לכתבות.

קן דוקטור, אנליסט בחברת אאוטסל המעורבת במשא-ומתן, טוען כי אחד המכשולים של הפרויקט עשוי להיות הרצון של המו"לים לשלוט במידע לגבי המנויים ולגבי המחזור הכספי של הפעילות. לדבריו, אפל מנסה להעמיד את עצמה כמתווכת בתחום עסקי שבו הפונקציה הזו אינה קיימת.

על-פי גורמים בשוק, המו"לים חוששים כי אפל תנסה לגזור 30% מהרווחים, וזאת בדומה למודל שלה במכירת מוזיקה, משחקים ואפליקציות נוספות.

ככל הנראה, קבוצת טיים ורנר, שמוציאה לאור בין היתר את המגזינים "ספורטס אילוסטרייטד" ו"פיפל", אינה מתכוונת לקחת חלק במיזם, בגלל החשש שלה מהתערבות ביחסים שלה מול המנויים.