אלומות זקוקה למזומנים: קיבלה הלוואת בעלים ב-300 אלף שקל

בית ההשקעות: ההלוואה דרושה לשם מימון פעילות החברה ■ "ברבעון הקודם אלומות ספרינט קיבלה הלוואת בעלים ב-400 אלף שקל ■ מקורבים לחברה: "אלומות לא חוששת למצבה"

הדירקטוריון של בית ההשקעות אלומות ספרינט אישר קבלת הלוואת בעלים בהיקף של 300 אלף שקל לתקופה של 9 חודשים, כך עולה מדיווח החברה לבורסה. ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה מנמקים את אישור ההלוואה בכך ש"היא דרושה לשם מימון פעילותה של החברה". ההלוואה ניתנה מבעלת השליטה, האגודה השיתופית החקלאית ב.ט.ח השקעות והחזקות פיננסיות שבבעלות התנועה הקיבוצית והיא חברה אחות נפרדת לחלוטין של ביטוח חקלאי.

בעלי השליטה באלומות הם ביטוח חקלאי (60%), רוטר השקעות (9.1%) וב-31% מחזיק הציבור. יו"ר אלומות הוא קובי נבון והמנכ"ל הוא קובי נימקובסקי. אלומות נחשב לאחד מבתי ההשקעות הקטנים בשוק המקומי, עם פעילות ניהול תיקים וקרנות נאמנות המנהל נכסים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל.

ברבעון הקודם אלומות ספרינט קיבלה הלוואת בעלים בהיקף 400 אלף שקל, ולטענתה היא הצהירה על כוונתה לבקש הלוואה נוספת - שניתנה כאמור. גורמים המקורבים לחברה מסרו היום ל"גלובס" כי "החברה ממש לא חוששת למצבה, ואפילו המצב השתפר. אלומות פשוט מתכוונת לבצע מהלך של הנפקת זכויות בו תרצה לגייס מיליוני שקלים בודדים, וההלוואה הנוכחית היא פשוט לממן את הפעילות עד אז".

נזכיר, כי באוגוסט בוטלה העסקה למכירת השליטה באלומות מב.ט.ח לסייבל השקעות - כחודשיים לאחר ששתי החברות חתמו על ההסכם. סייבל ערכה לאחרונה בדיקת נאותות באלומות ספרינט, בעקבותיה פנתה לביטוח חקלאי בבקשה להפחית את מחיר העסקה ולשנות תנאים נוספים בה, ולאחר שנענתה בשלילה - העסקה בוטלה ובית ההשקעות נשאר בידי הקיבוצים.

אלומות ספרינט "שרפה" 420 אלף שקל במזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת, לעומת יצירת מזומנים בהיקף 679 אלף שקל בתקופה המקבילה ב-2009 - מה שיכול להסביר את הצורך בהלוואה. אלומות סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 4.5 מיליון שקל, לעומת 3.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2009. ההפסד ברבעון השני הסתכם ב-917 אלף שקל, לעומת) 1.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי עמד על 3.9 מיליון שקל, לעומת 7.9 מיליון שקל אשתקד.