גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תופעה: השימוש במסכים דיגיטליים בבתי עסק תופס תאוצה

מבית-קפה ועד בית-חולים, מתפריט ועד סימולציה של רכב חדש - עוד ועוד בתי עסק מתקינים מסכים שמציעים מבצעים וקטלוגים, המבוססים על ניתוח ההעדפות האישיות שלנו

שימוש במסכים דיגיטליים, מהקטנים בהם ועד מסכי ענק, הוא אחת הדרכים היעילות אל ראשו ואל כיסו של הצרכן. השימוש באלה הולך וצובר תאוצה, ופותח עולם חדש של תקשורת בין חנויות, רשתות ואתרי בידור לבין צרכניהם. אלה עושים שימוש בטכנולוגיה כדי לעניין את הלקוחות, לספק להם מידע רלבנטי ולעשות זאת בצורה ממוקדת קצת יותר מפרסום כרזה באיילון.

מה מרוויחות החברות עצמן, קל להבין: היעילות מתבטאת בהגברת המכירות - כך, למשל, ברשת בתי-הקולנוע הבריטית Picturehouse הוביל יישום מערכת של שילוט דיגיטלי במזנונים לעלייה של 11.5% בממוצע במכירות של פופקורן, שתייה, חטיפים וממתקים.

ברשת מסוימת בארץ קודם חטיף שוקולד פופולרי, והעלה את המכירות של כל קטגוריית חטיפי השוקולד ב-15%, וברשת מזון אחרת גרם קידום של מנות חדשות בתפריט באמצעות המסכים להיענות מאסיבית כל-כך, שמלאי המצרכים למנות אלה אזל באותו היום.

אבל גם מבחינת הצרכן קיימים יתרונות לא מועטים בוויזואליה המרצדת לנגד עיניו. חוויית הקנייה משתפרת לא רק בגלל העובדה שמשעמם לו פחות בזמן ההמתנה, אלא כי הוא נחשף למבצעים שמתאימים יותר להעדפותיו - מעין סינון של המידע שחוסך לו "כאב ראש" ו"רעשים" מיותרים.

"אנשים הולכים למכולת לקנות חלב, אבל את סוג החלב הם בוחרים רק כשהם מול המקרר", מסביר דני זאבי, סמנכ"ל טכנולוגיה וממייסדי חברת YCD, המתמחה בפרסום בתוך חנויות על גבי מסכים ומערכות סאונד, ומספקת שירותים בין היתר להולמס פלייס, ארומה, yellow, מקדונלד'ס, ארקפה, מנגו וגם לרשת המסעדות נובו ששייכת לרוברט דה-נירו.

כיצד מקבל הצרכן את המידע המותאם לו? הנה דוגמה מוכרת: מסכי הקופה שנמצאים ברשת ארומה יודעים להציע בבוקר אוכל שמתאים לאנשי עסקים שבאים לפגישה עסקית, בצהריים אוכל שמתאים לילדים שחוזרים מבית-הספ,ר ובערב למשפחות או שבאות לבלות. מנהל הסניף שולט בכל התכנים באמצעות SMS מהסלולרי שלו ויכול לעדכן את הפרסום בהתאם למלאי או לתנאי השטח: כך, אם מוצע ללקוחות על המסכים מילקשייק קר - הוא יכול להתחלף מיידית לתה או למרק עם שינוי מזג-האוויר.

"אם הפרסום מחוץ לחנות נועד להביא את הצרכן עד אליה, הפרסום במסכים הדיגיטליים בתוך החנות נועד לגרום לצרכן לשלוח את היד לכיס ולקנות", מסביר זאבי. "כל המידע עובר כל הזמן ניתוח וסקירה, ומותאם שוב ושוב ללקוח עד להשגת המטרות האופטימליות".

הניתוח והסקירה שעליהם מדבר זאבי מגיעים לרזולוציה גבוהה ביותר, כזאת שיש צרכנים שאולי יגדירו אותה פולשנית. מדובר בניתוח סטטיסטי של כל המוצרים, קהל היעד, השעות שבהם הם מסתובבים בחנויות ואפילו מזג-האוויר.

מפתחים יכולת סינון

לצרכן, בשורה התחתונה, זה אמור לעזור בקבלת החלטות, אבל האם עודף המידע והוויזואליה המרצדת מסביב לא פועלים הפוך, ומבלבלים את הצרכן?

"הצרכנים מפתחים אסטרטגיות של התעלמות מחלק מהרעשים שסובבים אותם", אומר ד"ר דן הרמן, מנכ"ל "יתרונות תחרותיים לייעוץ אסטרטגי שיווקי". "הגירויים הוויזואליים הופכים לרעש רקע; כשיש משהו רלבנטי יותר אז זה מתבלט. תהליך דומה קרה לנו בהתמודדות עם מבחר - עם הזמן התרגלנו לכמות, זה כבר לא משתק אותנו. כשמדובר במסכים דיגיטליים, כמו בכל דבר, יש שני מצבים: מצב אקטיבי של חיפוש מידע מכוון, כמו בגוגל למשל; ומצב פסיבי, כמו בפייסבוק, שבו הצרכן זורם עם הגירויים שמציעים לו".

יגאל לביא, מנכ"ל אנגאליה העוסקת אף היא בפיתוח מסכים דיגיטליים, מסכים עם הקביעה. "הצרכנים של ימינו מאוד חכמים", הוא אומר, "יודעים לסנן מה שלא יעניין אותם. כשנוסעים באיילון ופרסומות נדחפות בפרצוף, אנשים יודעים לסנן ולהתעלם אם זה לא מתאים להם. לכן צריך לתת תוכן יעיל שיתרום לו משמעותית - אם זה בין מדפי הסופר, שם מספקים להם מידע רלבנטי לאותו האגף, או בכל מקום אחר שבו יכולים לעניין אותו באופן מספיק פרקטי".

החידושים המעניינים בתחום, הוא מספר, הם מסכי מגע אינטראקטיביים, שליחת מסרונים לקבלת קופונים/מבצעים בהתאם להפניות על המסך ומקרנים המספקים חוויית הדמיה על הרצפה.

"לצרכנים מבוגרים יותר", מציין הרמן, "קשה להתמודד עם סביבה עתירת מסכים, לעומת בני-נוער היום, שרגילים להיות עם 3-4 מסכים מסביב. עומס הגירויים פחות מפריע להם".

מחקר שעשתה YCD באחת מרשתות המזון שמיקמו מסכים דיגיטליים הראה כי המסכים הפכו לתפריט הראשי בקרב 32% מהקונים תוך חצי שנה. 50% מהקונים העידו כי הם מרגישים שהמסכים תורמים לחוויית הקנייה, 30% העידו כי צילום של המנה תורם להחלטתם אם להזמין אותה או לא, 18% העידו כי כך קל להם לבחור מנה חדשה שהם לא מכירים, ו-22% מהצרכנים ציינו כי הם לא מעוניינים לראות תוכן שלא קשור למטרת הקנייה שלהם (כמו פרסומת לסלולר במסעדה) - אלא רק תכנים הקשורים לצורכיהם באותה סיטואציה.

"הצרכן פתוח להצעות אם מציגים לו מידע רלבנטי", אומר זאבי. "ההשפעה הנמדדת היא של 12%-55% במכירות - וכשמדובר במוצר חדש, בין 50% ל-250%. כשיש על המסך שידור ב'לופ' הצרכן לא מתעניין. צריך לרענן עבורו את התכנים ולהישאר עם יד על הדופק".

דלפק הקפה או המזון המהיר והתור לקופה בסופר, הוא מגלה, הן באופן לא לגמרי מפתיע נקודות המידע עם האימפקט הכי חזק.

להזמין בלי מלצר

בחברת "קונספטיק" הישארלית עוסקים בשנים האחרונות בפיתוח ושיווק תפריטים דיגיטליים למסעדות, בארץ ובעיקר מחוצה לה (עם לקוחותיהם נמנית גם רשת פלאנט הוליווד הידועה).

תפריט ה-eMenu הממוחשב המאפשר ללקוחות ביצוע הזמנה על גבי מסך מגע הכולל תמונות וסרטונים של המנות, אפליקציות בידוריות, יצירת מועדון לקוחות ועוד - לעתים עד כדי השלמת ההזמנה ללא צורך בקבלת שירות ממלצר, "אם כי בארץ", מספר עדי צ'יטיאט, מנכ"ל קונספטיק, "מעדיפים את המגע האישי ומבקשים בדרך כלל להשאיר את ההזמנה למלצר - ולתת ללקוחות רק תפריט".

הצרכנים המקומיים לעומת זאת אוהבים מאוד את נושא הבידור - חידות, משחקים, אינטראקציה עם לקוחות אחרים שמאפשרת להתחיל עם הבחורה מקצה הפאב דרך המסך, ועוד.

"העדכון כמובן תמידי", מוסיף צ'יטיאט, "ומאפשר הצגה מתחלפת של המנות המיוחדות במסעדה, המבצעים ועוד. המידע אף פעם לא ניתן לצרכן ב'פוש' (בדחיפה), בכוח, אלא תמיד ב'פול' (במשיכה). הלקוח מתעניין ומקבל בהתאם לבחירתו מידע על קינוחים, קוקטיילים וכדומה".

לאחרונה השיקה קונספטיק קטלוג דיגיטלי ראשון במספר סניפים של רשת צומת ספרים, בו ניתן לצפות בקטלוג הספרים של הרשת לצד אפליקציות נוספות. קטלוג דיגיטלי דומה הוזמן למשל על-ידי אחד מבתי-החולים הגדולים בארץ: כך כבר בכניסה יוכלו המבקרים לגלות על המסך את תמונות חברי הצוות הרפואי, מידע על מחלקות וטיפולים שניתנים ועוד.

ומה הלאה? צ'יטיאט מספר על דרישה מצד צרכנים למסכי פלזמה ענקיים באזור ההמתנה, שיאפשרו לדפדף בתפריט באופן דומה עוד בזמן שהם ממתינים לשולחן שיתפנה.

"לאחרונה גם התחלנו לקבל פניות מחו"ל לממשק טוויטר במסכים - וגם את זה נראה בקרוב", הוא מבטיח.

ראי ראי שעל הקיר

בעולם, מספר זאבי, מובילים המסכים הדיגיטליים מספר מגמות, בהן תקשורת עם עובדים בנקודות המכירה, תקשורת פנים-ארגונית ופרסום מתעדכן של מוצרים שמשתנים במהירות.

מבחינתו של הצרכן, הדבר הבא הוא מסכי מגע אינטראקטיביים המאפשרים לו להגיב למידע ו"לדפדף" בו לפי בחירותיו, כך שיוכל לבחור בקלות יתרה את המידע ואת המוצר המתאימים לו.

באחת מסוכנויות הרכב היוקרתיות יותר ניתן כבר היום לבחור באמצעות המסך דגם רכב, צבע, ריפוד ואבזור - ולראות את התוצאה הסופית מול העיניים, כשהיא משולבת בסרט התדמית של הרכב, עוד בטרם קבלת החלטה-לא-זולה.

גם מראות המאפשרות "מדידה" של הבגד מבלי ללבוש אותו הן כבר לא מדע בדיוני, וממחישות לצרכן המתלבט בזמן אמת ובכמעט אפס מאמץ את מידת ההתאמה של המוצר לרצונותיו, לצרכיו ולמידותיו.

"השלב הבא", אומר זאבי, "הוא קיצור הדרך לצרכן באמצעות הסלולרי, בצורה של דיאלוג שבו הלקוח יכול להגיב ולברר. זה טוב במיוחד במקומות עם הרבה שאלות למוכר, שבהם נדרשת הדגמה של המוצרים או השוואת מוצרים שונים מול העיניים, כמו דגמי סלולר.

טכנולוגיה נוספת המתפתחת במקביל היא עדכון מבצעים מבוסס GPS - כזו המאפשרת לתת בזמן אמת אינפורמציה ללקוח מועדון שמתקרב למבצע.

4 שימושים חדשניים במסכים

1. תפריטים דיגיטליים: מסייעים לצרכן בתוכן רלבנטי ודינמי שמקדם את המבצעים הרלוונטיים לנקודת הזמן. בקרוב ימוקמו גם באזורי ההמתנה.

2. קטלוגים אינטראקטיביים: מסכי מגע בחנויות המספקים מידע על מוצרים (למשל מוצרי חשמל, סלולר או קוסמטיקה) ומאפשרים "לדפדף" בין סוגי מוצרים, לדעת באיזה צבעים או דגמים ניתן לקבל את המוצר, לבדוק מוצרים נלווים וכדומה.

3. מצלמות עם חיישני תנועה: אפשר לדפדף בין מוצרים על-ידי מחוות ידיים (באוויר) ולשנות את התכנים על המסך (בדומה למשחקים כמו Wii).

4. מסך שהוא גם מראה: מתאים לחנויות בגדים (בתאי הלבשה למשל) ולדוכני איפור.

מה חושבים הצרכנים?

69% - חוויית הקנייה: האלמנט החשוב בבחירת החנות.

32% - פרסום בנקודת המכירה יעיל יותר מפרסום מחוץ לחנות.

46% - רוצים לראות על המסכים השוואה בין מוצרים שונים.

43% - רוצים לראות על המסך יותר מידע אודות איכות המוצר.

(מקור: מחקר Arbitron 2009)

עוד כתבות

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

עליות בוול סטריט; אנבידיה קופצת בכ-3%, סופר מיקרו ב-5%

הנאסד"ק עולה ב-0.9% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים