"ריקול יוקרה": מאות אלפי רכבי BMW נקראו למוסכים בעולם

BMW הכריזה היום על ריקול בשל תקלה שהתגלתה במערכת הבלמים בחלק מסדרת הרכבים שלה ■ 350 אלף כלי רכב נקראו למוסכים

יצרנית הרכב BMW הכריזה היום על ריקול של כ-200 אלף מכוניות בארה"ב ועוד כ-26,000 בבריטניה בגלל בעיות שהתגלו במערכת הבלמים. בשעה זו, עדיין לא ידוע אם הדגמים שבהם התגלו הבעיות נמכרים גם בישראל.

בבריטניה כולל הריקול את רכבי החברה מסדרה 5, 6 ו-7, משנת הייצור 2002 ועד 2010. כמו כן, נכללים ב"ריקול" גם אלפי רכבי "רולס רויס" שיוצרו החל משנת 2003. בסך הכל אומרים בחברה כי ייתכן שייאלצו להחזיר למוסכים קרוב ל-350 אלף רכבים בסך הכל בכל העולם.

"מדובר בבעיה גלובלית בתפעול וככל הנראה גם במדינות נוספות ייקראו נהגי הרכבים למוסכים", אמר דובר החברה. עם זאת, ביקש הדובר להרגיע וטען כי לא צפויה סכנה מידית לנהגים. "מדובר בבעיה ללא סכנה. עד עכשיו לא קיבלנו דיווחים על תאונות או על פצועים כתוצאה מהתקלה", הוסיף.

תקלה דומה התגלתה גם בחודש מאי

בימים אלו החלו בחברת BMW לשלוח את המכתבים לבעלי הרכבים ולקרוא להם להתייצב במוסכים. "עם זאת, גם מי שלא קיבל מכתב ויש לו את אחד הרכבים שהוזכרו באזהרה, מתבקש להגיע למוסך בהקדם", אמר דובר החברה.

בחודש מאי האחרון הודיעה החברה על "ריקול" של כ-122 אלף אופנועים ברחבי העולם בגלל בעיה דומה במערכת הבלמים. כתוצאה מכך, סבלה מניית החברה מירידות בבורסה, ולא מן הנמנע שזה יקרה גם הפעם.

בפעם הקודמת נגרמה התקלה בגלל נזילה שהתגלתה במערכת הבלמים והייתה עלולה להוציא אותם מכלל שימוש.