לא עושים חשבון: קבלו הצצה לאתרי הרכילות הכי חמים ברשת

הוצאות כפויות מהארון, צילומי איברים מוצנעים וסיפורים סנסציוניים: אתרי הרכילות בארה"ב גורמים לאתרי הרכילות המקומיים שלנו להיראות כמו חומר קריאה לכל המשפחה

סלבריטאי ארצנו יכולים להודות לאלוהים על כך שמי שמסקר אותם אינם אתרי הרכילות הפופולריים בארה"ב. שם הכול מותר, פרוע, ואין טלפונים בהולים לעורכים שיערפלו שמות ואירועים. אתרים אלה אינם בוחלים בדבר, כולל הוצאות כפויות מהארון, קלוז-אפ על איברים מוצנעים וסיפורים סנסציוניים.

קבלו הצצה לאתרי הרכילות הלוהטים ביותר ברשת, שגורמים לאתרי הרכילות המקומיים שלנו להראות כמו חומר קריאה לכל המשפחה.

THE SUPERFICIAL

* רקע: האתר, שמוקדש לרכילות על סלבריטאים, הוקם ב-2003 והפך תוך זמן קצר לפופולרי ביותר. האתר נחשב לשנון ולביקורתי בסיקור שלו, והוא מתמחה בהעברת ביקורת סאטירית על התנהגות של ידוענים.

לעומת פרז הילטון האקסצנטרי, כותב הבלוג הוא אנונימי ומצויד במידה של הומור עצמי. במסגרת זאת הוא מרבה לכתוב בדיחות על חיי המין שלו.

* חשיפות בולטות: אחת החשיפות הפופולריות ביותר שיצאו מבית אתר הרכילות ה"רדוד" היא תמונתה של פריס הילטון ללא תחתונים, שפורסמה לאחר מכן, ביוני 2009, בכל העולם.

בחודשים האחרונים מסקר האתר באדיקות את הרפתקאות השכרות של פריס הילטון, בריטני ספירס ולינדזי לוהן, שלישייה שמכונה על-ידיו "השילוש הבלתי קדוש".

האתר גם אינו חושש לפרסום הצהרות מרושעות, כמו למשל לכנות את ילדם הראשון של הדוגמנית היידי קלום ובעלה הזמר סיל "יצור שנראה כמו שומה מכוערת".

אחד הפיצ'רים המזוהים עם האתר נקרא "לא ראוי לקבל עבודה" (Not Suitable For Work), ובו הוא מציג תמונות של סלבריטאיות שנתפסו ללא תחתונים, חזייה או שניהם גם יחד. במקביל חובב האתר פרסום תמונות של סלבריטאיות בביקיני.

* פופולריות: על-פי אתר המדידות אלקסה, האתר נמצא במקום ה-1,785 בעולם מבחינת תנועת גולשים, והוא זכה לתואר המכובד "אחד מ-5 אתרי הרכילות הטובים ביותר" על-ידי העיתון "שיקאגו טריביון".

על-פי מדד גוגל טרנדס לחודש אוגוסט, מספר המבקרים באתר עמד על 140 אלף גולשים ביום.

www.thesuperficial.com

גוסיפ גירל ופייג' סיקס

* רקע: אתר הרכילות גוסיפ גירל, שנמצא בבעלות תאגיד ניוז קורפ, מחזיק בארכיונו יותר מ-10,000 אייטמים ו-100 אלף תמונות בלעדיות. מאז הושק מחדש ב-2007 הוא הפך לאחד האתרים הצומחים ביותר, והוא מגבה את האייטמים הרכילותיים בביקורות סרטים ופורומים.

לשמחת המסוקרים באתר, בהם סלבריטאים כמו בריטני ספירס ובראד פיט, האתר שומר על סיקור נייטרלי עד חיובי.

עוד תחת מטריית ניוז קורפ פועל גם אתר האינטרנט של טור הרכילות הפופולרי של "הניו-יורק פוסט", Page Six. ב-1996 השיק העיתון גירסה אינטרנטית שכללה גם את עמוד הרכילות הידוע, שמופיע בעיתון מדי יום ונחשב לאחד מטורי הרכילות הפופולריים והמשפיעים בארה"ב.

* פופולריות: על-פי מדד גוגל טרנדס לחודש אוגוסט, מספר המבקרים באתר פייג' סיקס עמד על כ-350 אלף גולשים ביום.

www.gossipgirl.net

www.nypost.com/pagesix

פרז הילטון

* רקע: מריו ארמנדו לאוונדריה הקים את בלוג הרכילות שלו ב-2005 תחת השם sixsixsix.com, ובתוך חצי שנה כבר זכה לתואר "אתר האינטרנט השנוא ביותר בהוליווד". אחרי מספר חודשים שינה ארמנדו את שם הבלוג שלו ל"פרז הילטון", וכבר 5 שנים הוא משמש כאתר שמסקר סלבריטאים, מוזיקאים, שחקנים וסלבריטאים.

* חשיפות בולטות: אחד הפיצ'רים המזוהים ביותר עם האתר הם תמונות של סלבריטאים שארמנדו מעלה לאתר ומוסיף להם "בועיות" של הערות מרושעות. הוא מתמתחה בהוצאה מהארון של סלבריטאים ופרסום תצלומי תקריב שלהם בלי תחתונים.

זמרת הפופ פרגי הודתה כי השיר שכתבה ב-2006, "Pedestal" (במה), בו היא מבקרת דמות אנונימית שכותבת עליה הערת מרושעות באינטרנט, היה על ארמנדו. כשחבר להקת N SYNC לשעבר, לאנס באס, יצא מהארון לפני מספר שנים, היו שהאשימו את ארמנדו בכך שהוא אילץ אותו לעשות כך לאחר שעשה לו "אאוטינג" באתר האינטרנט שלו.

שערורייה נוספת שעליה חתום ארמנדו קשורה לתחרות מיס אמריקה שהתקיימה ב-2009. ארמנדו, שהיה חלק מפאנל השופטים, שאל את מיס קליפורניה בשלב "שאלות השופטים" האם היא סבורה שכל מדינה בארה"ב צריכה לאפשר נישואים חד-מיניים. קארי פרג'ין, המועמדת, אמרה בתשובה כי היא מאמינה שנישואים צריכים להתקיים רק בין גבר לאישה, כי כך היא חונכה על-פי אמונתה. אחרי התחרות התראיין אמרנדו לרשת ABC וטען כי היא איבדה את הכתר בגלל התשובה שנתנה. עד לאותו רגע היא היתה המועמדת המובילה. המועמדת נאלצה להתנצל על תשובתה, ואילו ארמנדו חגג את העניין בבלוג שלו, אליו העלה סרטון וידיאו שבו הוא מכנה את המועמדת "זונה וטיפשה".

ואולם, ארמנדו לא רק חתום על חשיפות אלא גם על כמה פדיחות לא נעימות. המפורסמת שבהן היא "חשיפה ראשונה" שפרסם באתר ב-2007, לפיה מנהיג קובה פידל קסטרו מת, כך לפי מה שמסרו לו מקורותיו. מיותר לציין כי 3 שנים אחרי, פידל קסטרו אולי לא בועט, אבל בהחלט חי ואף מתראיין.

פאשלה נוספת נרשמה לאחר שמייקל ג'קסון הובהל לטיפול נמרץ בלילה שבו הוא מת, ובה בעת ארמנדו פרסם כי מדובר בתרגיל תקשורתי של ג'קסון, כדי לקדם את הקריירה שלו.

בחזית ה"סלבריטאים שנתפסו ללא תחתונים" פרסם ארמנדו תמונה של כוכבת הילדים מיילי סיירוס כשאיבריה האינטימיים חשופים, אך נאלץ להוריד את התמונה מהאתר כיוון שסיירוס היא קטינה.

* פופולריות: באפריל 2009 דורג פרז הילטון על-ידי אתר "אלקסה" כאתר מספר 491 בעולם מבחינת תנועת הגולשים שבו ומספר 143 בארה"ב, כששני שלישים מהגולשים הן נשים בין הגילאים 18-24.

על-פי מדד גוגל טרנדס לחודש אוגוסט, מספר המבקרים באתר עמד על 500 אלף גולשים ביום.

www.perezhilton.com

OMG!

* רקע: באתר הרכילות של יאהו! או מיי גוד! החליטו שלא להרים לבד את הכפפה ויצרו מודל תוכן שלפיו הם מפרסמים אייטמים עצמאיים - אך גם כאלה שהופיעו באתרים אחרים עמם יש להם שיתוף-פעולה, כמו X17 ואקסס הוליווד. כך הם מקבלים אספקה שוטפת של ידיעות רכילות, שמחפות על כך שהאתר אינו יכול "להתלכלך" עם אייטמים בסגנון הבוטה ונטול הצנזורה האהוב כל-כך על המתחרים. זאת בעיקר משום שמאז השקתו ב-2007 הוא נהנה מהחסות המסחרית של פפסי ויוניליוור.

האתר הושק ב-2007, וההכרזה הרשמית, קידום האתר בעמוד הבית של יאהו! והתמיכה של הספונסרים עשו את עבודתם - ובתוך 19 יום כבר ביקרו באתר 4 מיליון גולשים. כיום, הוא אתר הרכילות הנקרא ביותר בארה"ב, כשרק TMZ.COM מקדים אותו. הוא, כמובן, המתחרה המוביל של אתר הרכילות של יאהו! שמנסה לזנב בו עם תמונות גדולות וסיפורים בינלאומיים, אך בלי הלכלוך, מה לעשות, קשה להתקדם.

כך, מה שאפשר למצוא באתר הוא תמונות של סלבריטאים שהשתזפו יותר מדי, או טרנדים אופנתיים בהוליווד, כמו סגנונות של משקפי שמש.

* פופולריות: על-פי מדד גוגל טרנדס לחודש אוגוסט, מספר המבקרים באתר עמד על כמיליון גולשים ביום.

omg.yahoo.com

TMZ

* רקע: אתר הרכילות הזה הוקם ב-2005 כמיזם משותף ל-AOL ומחלקת הצילומים של האחים וורנר. משמעות שמו של האתר היא ראשי התיבות של המילים Thirty-Mile Zone, שמתייחסות לרדיוס של 30 מייל בין שדרות ווסט בברלי לשדרות לה סיינגה, שם צילום תמונות פפראצי וצילום וידיאו הוא חוקי.

הארווי לוין, עורך דין שהפך לעיתונאי, הוא עורך האתר שמתהדר בכך שאינו משלם כסף תמורת סיפורים, למרות שלא מזמן הודה לוין כי לעתים הוא כן מוכן לשלם תמורת 'לידים' לסיפורים.

* חשיפות בולטות: בין הסיפורים הגדולים שפורסמו באתר היה הדיווח על כך שהשחקן מל גיבסון נעצר כשהוא נוהג שיכור, לצד פרסום של 4 דפי חקירה בכתב-יד, בקובץ PDF, בהם מתאר השוטר שעצר את גיבסון אל כל השתלשלות העניינים.

ב-2006 היה האתר הראשון שפרסם כי בריטני ספירס הגישה בקשה לגירושים מבעלה קווין פדרליין, ושנה לאחר מכן פורסם באתר לראשונה כי פריס הילטון קיבלה 45 ימי מאסר בעוון נהיגה בשכרות.

אחת התמונות המפורסמות כיום, שהועלו לראשונה לאתר, היתה של הזמרת ריאהנה, לאחר שהוכתה על-ידי בן זוגה כריס בראון בפברואר 2009. לפי האתר, התמונה, ששימשה כראייה משפטית, הושגה באופן חוקי, אם כי לא נאמר איך היא הושגה. במשטרת לוס אנג'לס פתחו בחקירה כדי לגלות את זהות מדליף התמונה הקשה, בה נראתה ריהאנה חבולה בפניה.

ואולם, החשיפה הגדולה ביותר של האתר היתה פרסום של מותו של מייקל ג'קסון ביוני 2009. הסקופ של האתר הקדים בכ-3 שעות את כל אמצעי התקשורת המתחרים, בהם רשתות טלוויזיה ועיתונים גדולים, עד ש-CNN הוציאו לבסוף ידיעה שאישרה את הסיפור. הרשתות וחברות הכבלים הסבירו את סיבת האיחור בכך שהם היו חייבים לאשר את הסיפור ואולם לוין, שהתראיין בעניין, אמר כי הם פרסמו את הידיעה רק אחרי שווידא אותה ב-100%. האתר גם היה הראשון שדיווח על מותה של השחקנית בריטני מרפי בדצמבר 2009.

ואי-אפשר בלי טעות מביכה אחת לפחות. לפני כשנה פרסום האתר תמונה שאיימה "לזעזע את אמריקה", בה נראה לכאורה הנשיא המנוח ג'ון קנדי על ספינה עם מספר בחורות ערומות סביבו. באתר נטען כי אילו היתה התמונה מתפרסמת בעת הקמפיין של קנדי לנשיאות, זה היה משנה את גורל האומה האמריקנית. למרות שהתמונה נבדקה על-ידי מומחי פוטושופ ונמצאה אותנטית על-ידם, היא התגלתה מאוחר יותר כחלק מהפקה של מגזין "פלייבוי" משנת 1967, שלא היה לה כל קשר לקנדי. בכירים ב"פלייבוי" אישרו כמובן את העניין, וב-TMZ נאלצו לאכול את הכובע.

* פופולריות: האתר מדורג על-ידי אלקסה במקום 502 בעולם ובמקום 158 בארה"ב.

על-פי מדד גוגל טרנדס לחודש אוגוסט, מספר המבקרים באתר עמד על 800 אלף גולשים ביום.

www.tmz.com

הביצה המקומית

במבט יותר מקומי, בישראל יש מעט מאוד אתרים הצליחו למצב את עצמם כבולטים בתחום הרכילות. הראשון והמוביל שבהם הוא וואלה! סלבס שדומה מאוד בסגנונו לאתר ה-superficial.com, היות שהוא נהנה מכתיבה שנונה וסאטירית.

מלבד ידיעות רכילות ותמונות פפראצי יש באתר מדורים קבועים כמו "הכה את המומחה", בו מוזמנים הגולשים לנחש למי שייך הישבן שבתמונה, "הופרדו בלידתם" על סלבריטאים שדומים זה לזה, גלריות של תמונות מאירועים ועוד. הכותרות לאייטמים כתובות בשפה אחידה, והטקסטים חדים וציניים.

האתר חשף בעברו את סיפור הקרחת של נינט, הפרידה של אורלי זילברשץ ויובל בנאי ואף את הזוגיות המתרקמת בין איל קיציס וטלי מורנו.

גם אתר ynet מפעיל ורטיקל של בידור ורכילות, ששם דגש על תמונות גדולות שמלוות בטקסטים קצרים. האתר לא מתמחה בחשיפות או בתמונות פפראצי, והוא שמרני יחסית ומתמקד בפרסום תמונות מאירועים יח"צניים, הפקות אופנה וידיעות חברה. בין תתי-הקטיגוריות באתר אפשר למצוא את "המעצב(נ)ת" בביקורת אופנה ואת צמד התאומות אורנלה ואודליה במדור "דאבל דא", שיוצאות לשטח ומצלמות אייטמי וידיאו באירועי חברה, פתיחות והשקות.

ורטיקל הרכילות של nrg מבית "מעריב" הוא אחד הפופולריים באתר וכולל אייטמים מקומיים ובינלאומיים שנכתבו על-ידי כתבי האתר, לצד גיבוי מטור הרכילות הקבוע של "ליאורה", שמתפרסם במוסף סופשבוע של העיתון, ומטור ביקורת האופנה של "חיננית", שמתפרסם במגזין "סגנון". מדובר באתר שופע אייטמים שאחראי לא אחת על חשיפות רכילותיות, פרסומים ראשונים (כמו למשל גירושיו של השחקן רון שחר) ותמונות פפראצי.