ONE נגד מועצת הכבלים: אין סיבה לשימוע על העלאת הערוץ

רומז כי המועצה פועלת מתוך לחץ שמפעיל עליה ערוץ הספורט ■ עוד נטען ע"י ONE: "בכוונתנו לשדר גם אירועי ספורט שכוללים כדורגל, כדורסל או טניס גברים"

ראשי ערוץ הטלוויזיה החדש של ONE דורשים ממועצת הכבלים והלוויין שלא להתערב ולהטיל כל מגבלות רגולטוריות על הערוץ. ב-ONE טוענים גם כי השימוע הציבורי שקבעה המועצה, שמועד הגשת ההצעות אליו נקבע להיום (א') בצהריים, כלל לא אמור להתקיים, מאחר שהטלת מגבלות על תחומי ספורט שישודרו בערוץ חינמי מנוגדים למדיניות המועצה.

מתחת לפני השטח הדברים מעט מורכבים יותר. ל"גלובס" נודע כי גורמים ב-ONE רומזים לכך שהכוונה לקיים שימוע ואף להגביל את אופי התכנים שהערוץ החדש אמור לשדר, מעלה אצל מנהלי הערוץ חשד כבד כי המועצה אינה באה לטפל בעניין בידיים נקיות, וכי היא פועלת מתוך לחץ שמופעל עליה על-ידי ערוץ הספורט.

באמצעות מכתב שהעביר למועצה עו"ד חגי דורון ממשרד ש. הורביץ' ושות', טוענים ב-ONE כי בניגוד לדיווחים שונים, בבקשה שהגיש הערוץ החדש לחברות הכבלים והלוויין מעולם לא נכתב כי הערוץ יגביל את עצמו לתכנים שכוללים ספורט איזוטרי או ענפי ספורט קטנים.

"ככל הנראה נפלה טעות במסגרת השימוע, שכן בשימוע מוצע כי ערוץ הספורט החדש (של ONE) לא יכלול שידורים חיים ומלאים של משחקי או אירועי ספורט של כדורגל, כדורסל או טניס גברים", נכתב על-ידי עו"ד דורון. "זאת, שעה שהבקשה שהוגשה למועצה להעלאת הערוץ לא כללה כל מגבלה ובכוונתה של מרשתי לשדר גם שידורים מעין אלה במסגרת הערוץ, והיא אף החלה ברכישת זכויות מתאימות לשם כך". כזכור, בשבוע שעבר הודיעה הערוץ החדש על רכישת הזכויות של הליגה הסקוטית בכדורגל.

עוד נכתב במזכר שהוגש על-ידי ONE: "בעוד שבמהלך השנים התרבו ערוצי הספורט השונים בתשלום, לא נמצא עד כה הגורם אשר יסכים להעלות ערוץ פתוח, חינמי, נוסף... הטלת המגבלה המוצעת במסגרת השימוע תסכל, במידה גבוהה של ודאות, את האפשרות להעלאת ערוץ הספורט הנוסף, ובכך תשמר ותגביר מצב בלתי תחרותי זה, תוך פגיעה ניכרת באינטרס בתחרות בתחום שידורי הספורט בישראל".

הערוץ של ONE אמור לעלות לאוויר בימים הקרובים. הוא ישדר את ליגת העל לנשים בכדורסל שתיפתח החודש.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "התכנים שכללו איפיון הערוץ שנשלח לראשונה, עם הבקשה להעלאת הערוץ, כללו את התכנים שפורטו בשימוע שפורסם. אמנם הוגשה בקשה מתוקנת, אולם זו הוגשה לאחר פרסום השימוע. הבקשה המתוקנת, הכוללת מפרט רחב יותר, תצריך שימוע נוסף".