מיקרוסופט השיקה את מערכת ההפעלה הסלולרית ווינדוס פון 7

9 טלפונים חדשים ייצאו בארה"ב מ-LG, סמסונג, HTC ו-Dell ■ סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: "אני מחכה ליום הזה כבר הרבה זמן. התמקדנו במה שאנשים ממש צריכים בטלפון"

מיקרוסופט השיקה היום בצהריים (ב') במסיבת עיתונאים בניו-יורק את מערכת ההפעלה החדשה שלה לעולם הסלולרי - ווינדוס פון 7. החברה תשיק את המכשירים ב-21 לאוקטובר באירופה וב-8 בנובמבר בארה"ב, 9 טלפונים חדשים מיצרניות הכוללות את סמסונג, LG, HTC ו-Dell.

"אני מחכה ליום הזה כבר הרבה זמן", אומר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. "עשינו את ווינדוס פון שונה בזכות המפתחים שלנו. התמקדנו במה שאנשים ממש צריכים בטלפון כאשר הם בדרכים. אנשים יוכלו להתאים את הטלפון הזה לעצמם, עם תמונות שלהם, עם המיילים שלהם, הערות, עמוד הבית והעולם שלהם".

רוב היישומים בווינדוס פון 7 עובדים ממסך הבית, כך שלא צריך להיכנס למספר אפליקציות בשביל לקבל עדכונים מחברים מרשתות חברתיות ויישומים שונים. הרעיון של מיקרוסופט היה לפשט דברים, כך שאפשר לתכנת שכל תמונה שמצלמים תעלה לשירות אחסון ברשת בצורה אוטומטית.

במיקרוסופט שיפרו גם את אחת הבעיות הגדולות במסכי מגע - המקלדת. המערכת לומדת לתקן מילים בצורה אוטומטית וגם מאפשרת לתקן עצמאית בצורה נוחה מילים שעדיין מופיעות בצורה לא שגויה.

כאשר שולחים למשתמש מייל עם הזמנה לפגישה, המערכת יודעת לזהות ישירות במייל עצמו אם ישנה התנגשות בלוח השנה עם פגישות אחרות. מלבד זה, ניתן ישירות מהכתובת לפגישה, לראות איפה היא נמצאת על-גבי מפה של שירות Bing של מיקרוסופט ולדעת כמה זמן ייקח להגיע מהמיקום בו נמצאים.

לווינדוס פון 7 יש מערכת זיהוי קולי לביצוע חיפושים לפי בקשות קוליות של המשתמש ולא רק באמצעות הקלדה. מערכת התמונות במכשיר משלבת תמונות שיושבות במכשיר וגם מציגה תמונות מפייסבוק וממקומות אחרים.

ממשק המוזיקה כאן הוא של נגני המוזיקה של מיקרוסופט - Zune וניתן באמצעותה לחפש אומנים ולהקשיב להם ישירות מהאינטרנט. כמו כן, יש כאן גם אפליקציות של חברות צד שלישי, כמו: ebay, אתר סרטי הקולנוע - IMDB ושירות U-verse של AT&T, המאפשר לצפות בתוכניות טלוויזיה.

במיקרוסופט גם הוסיפו שמערכת ההפעלה תדע לקבל עדכונים בהמשך ובתחילת 2011 תהיה כאן אפשרות לבצע העתקה והדבקה בטקסטים.

מכשירים

HTC תשיק 5 מכשירים מבוססי ווינדוס פון 7. למשל, דגם Surround (רק בארה"ב) כולל מסך מגע בגודל 3.8 אינץ', מעבד 1 ג'יגה הרץ', 8 ג'יגה זיכרון פנימי ומצלמת סטילס באיכות של 5 מגה פיקסל. דגם HD 7 יגיע עם מסך 4.3 אינץ' ומעמד שולחני לצפייה בסרטים.

סמסונג תשיק 2 מכשירים: הראשון הוא אומניה 7 המגיע עם מסך בטכנולוגיית Super AMOLED בגודל 4 אינץ', מצלמת 5 מגה פיקסל ומעבד 1 ג'יגה הרץ. הדגם השני הוא Focus המציג נתונים דומים, אולם הוא יושק בארה"ב ולא באירופה.