הריבית הנמוכה בארה"ב הקפיצה את היקף מיחזור המשכנתאות

לראשונה מזה שישה שבועות עלה בארה"ב מספר הבקשות לקבלת משכנתאות לצורך מיחזורן של משכנתאות קיימות

לראשונה מזה שישה שבועות עלה בארה"ב מספר הבקשות לקבלת משכנתאות לצורך מיחזורן של משכנתאות קיימות, כאשר בעלי הבתים הגיבו לרמת הריבית שהגיעה לשפל. העלייה בהיקף מיחזורי המשכנתאות עשויה לספק תמריץ שנחוץ במיוחד לתימרוץ הכלכלה המקומית כאשר היא עשויה להעיד על הגדלת ההוצאות ע"י הצרכנים האמריקנים.

מיחזור המשכנתא ברמות ריבית נמוכות יותר מוביל לירידה בתשלומים החודשיים שמשלמים בעלי הנכסים, מה שיכול לעזור לחלקם להימנע מחדלות פירעון ועיקולים, כאשר מצב האשראי שלהם משתפר.

איגוד הבנקאים למשכנתאות בארה"ב אמר היום כי המדד המנוכה השפעות עונתיות, הכולל נתונים גם על משכנתאות לרכישת בתים וגם על משכנתאות ממוחזרות לשבוע שהסתיים ב-8 באוקטובר עלה ב-14.6%. הנתון ל-4 השבועות האחרונים, המנטרל את התנודתיות במדד השבועי, עלה ב-3%. מדד ה-MBA המתייחס רק לבקשות למיחזור משכנתא עלה ב-21% והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז ה-27 באוגוסט וקרוב לרמתו הגבוהה ביותר בשנה האחרונה.

"פעילות קניית הבתים נותרה חלשה יחסית באופן כללי, אך מספר הבקשות להמרת משכנתאות שכבר נרכשו מצויה כעת ברמתן הגבוהה ביותר מאז חודש מאי, עת פקעה הסובסידיה הממשלתית שניטנה בדרך של הקלת מס".