המדינה: לחייב את MTS בערבויות של עשרות מיליוני שקלים

להערכת המדינה, שווייה הכולל של תביעת MTS נגדה בגין ביטול הסכם הזיכיון לרכבת הקלה מגיע ל-5.4 מיליארד שקל - יותר מכפליים מכפי שפורסם עד כה

המדינה מבקשת לחייב את קבוצת MTS, זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה, להפקיד ערבויות כספיות בהיקף עשרות מיליוני שקלים כתנאי לדיון בתביעה שהגישה נגדה - כך נודע ל"גלובס".

מבקשת המדינה עולה כי להערכתה מגיע שווייה הכולל של תביעת MTS נגדה ל-5.4 מיליארד שקל - יותר מכפליים מכפי שפורסם עד כה.

בבקשה שהגישה המדינה, באמצעות עו"ד יוסי בנקל ממשרד ראב"ד, בנקל, מגריזו ושות', נטען כי הסכם הזיכיון מחייב הגשת ערבות בנקאית בגובה 1% מהסכום המבוקש כתנאי לכל דיון בתביעה המוגשת לבוררים.

על-פי הבקשה, שוויים של הסעדים הכספיים שתובעת MTS מגיע ל-2.8 מיליארד שקל, ויחד עם הסעדים הלא כספיים מגיע שוויה הכולל של התביעה ל-5.4 מיליארד שקל. זו הסיבה שהערבות צריכה לעמוד על 54 מיליון שקל.

בשבוע שעבר הגישה MTS לבוררים בינה לבין המדינה תביעת פיצויים נגד המדינה והרשות הממונה על פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב. התביעה הוגשה בתגובה לביטול הסכם הזיכיון מ-2007 על-ידי המדינה.

בין היתר מאשימה MTS את המדינה כי היא זו שהפרה את הסכם הזיכיון בכך שביטלה אותו, ותובעת החזר על הוצאותיה המשפטיות, ההנדסיות והפיננסיות, החזר הערבויות הבנקאיות שהפקידה וכן פיצוי בגין על אובדן ההכנסות שהיו צפויות לה לאורך כל תקופת הזיכיון, כ-30 שנה.

הבוררים בסכסוך הם השופטת בדימוס יהודית צור, השופט בדימוס בועז אוקון ועו"ד אלי זהר.