מדד נדל"ן כחול-לבן עלה השבוע ב-5.9% - לשיא

הזינוק הדו-ספרתי שרשמו בשבוע שחלף מניות אפריקה ישראל, דרבן, מליסרון ואזורים הביאו את המדד לשיא ביום רביעי

השיאים ששברה הבורסה באחד העם בשבוע החולף לא פסחו גם על מדד נדל"ן כחול-לבן שהעפיל לשיא במהלך יום רביעי אך התממש ביום המסחר האחרון ב-0.1%. גם השבוע עלה מדד נדל"ן 15 הבורסאי יותר מעמיתו, אך נראה כי לפי שעה הוא אינו מצליח להימלט מכברת דרך העולה על 60% עד שיגיע לשיא בעצמו.

ועדיין, בסיכומו של שבוע חיובי בו אף לא אחת ממניות כחול-לבן ירדה, ניתן לזקוף קפיצה של 5.9% במדד (!) בעיקר לזינוק דו-ספרתי שרשמו השבוע דרבן , מליסרון , אזורים ואפריקה ישראל כשראוי לציין כי השתיים האחרונות משתרכות בתחתית המדד בחתך התשואה המצטבר מתחילת 2010.

אזורים הוסיפה 17% לאור הראיון ל"גלובס" שנתן יקיר שעשוע, שמתעתד להיכנס לגרעין השליטה בבוימלגרין אחזקות, החברה שעומדת מעל בוימלגרין קפיטל (הלא היא החברה האם של אזורים), לצידו של בוימלגרין עצמו. "יש לי את יכולת הניהול, את היכולת הכספית ואת הסבלנות", אמר.

אפריקה ישראל היטיבה אף היא עם בעלי המניות שעה שמכרה מחצית מזרוע המלונות שלה, המחזיקה במותגים כמו "קראון פלאזה" ו"הולידיי אין" לקבוצת משקיעים בראשות טוני אלישע תמורת 180 מיליון שקל, ועוד תקבל 18 מיליון שקל בעבור מחצית הלוואת בעלים שהעמידה בעוד 3 שנים. לאחר העסקה יגרעו המלונות מהמאזן של החברה האם וההתחייבות בגינם איתם.

בשבוע בו נחתמה העסקה לרכישת השליטה בבריטיש ישראל על-ידי מליסרון, העפילה האחרונה לשיא חדש. גם בריטיש ישראל, שהספיקה למחזר חלק מסדרת האג"ח א', חזרה לתוואי העליות כאמור, אם כי יש לה עוד להגיע עד שתדביק את מחיר העסקה 14.5 שקל למניה.

מההסכם עולה כי הוא ניתן לביטול אם לא יתקבל היתר מהממונה על הגבלים עסקיים עד ה-21 בינואר ועד אמצע נובמבר אם הבנקים יסתייגו ממתן מימון לעסקה. מליסרון כבר מתכננת את הנפקת האג"ח הבאה, ובינתיים מציינת כי אין בכוונתה להיפטר מפעילות המשרדים של בריטיש ישראל.