בנק הפועלים: "לפנינו דרך ארוכה לצמיחה בת-קיימא בארה"ב"

כך עולה מסקירה של הבנק על מניית גזית גלוב שהגיעה לידי "גלובס" ■ בבנק ממליצים על המניה ב"תשואת-יתר" ומעלים את מחיר היעד, למרות העמקת הפעילות בארה"ב

"תקופה האחרונה אנו עדים לשורה של נתונים כלכליים מאכזבים בארה"ב, שמעידים כי לפנינו עוד דרך ארוכה עד ששוק הנדל"ן בפרט וכלכלת ארה"ב בכלל, ישובו לתוואי של צמיחה חזקה ובת קיימא" - את הציטוט הנ"ל מצאנו בסקירה, חיובית דווקא, שהוציא בנק הפועלים על קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב והגיעה לידי "גלובס". למרות החששות, בבנק הפועלים ממשיכים להמליץ על המניה ב"תשואת-יתר" ומעלים את מחיר היעד ב-14%, ל-49 שקל למניה.

בבנק מפנים את תשומת-הלב לתנופת הפיתוח של הקבוצה בארה"ב בשנה החולפת, שם השקעותיה מבוצעות על-ידי קרן הריט אקוויטי 1 (49.2%) במישרין ובעקיפין. בעיקר מדובר על אזור צפון קליפורניה, שגזית גלוב תיתן בה דריסת רגל עם השלמת העסקה לרכישת C&C ארה"ב, וש"תהפוך תהפוך לשוק השני בגודלו בתיק הנכסים של אקוויטי, אחרי דרום פלורידה" - אזור בו ספגה הקבוצה הפסדים על רקע משבר ב-Sub-Prime, כידוע.

את השפעות המשבר, לבד מהציטוט הפותח, ניתן לראות בירידה בשכירות מנכסים זהים כמו גם ירידה בתפוסות בנכסי אקוויטי 1, גם אם מאוזנים בעלייה (ממוצעת) בדמי-השכירות החודשיים למ"ר ובתזרים מזומנים נטו מנכסים זהים. עם זאת, כותבת האנליסטית תמר ברינקר, "מרכז הכובד של פעילות החברה עבר שינוי בשנים האחרונות וחלקה של ארה"ב קטן".

"גזית גלוב אינה רוכשת נכס אלא אם כן יש אפשרות פיתוח והשבחה, המגדילים את התשואה לאורך זמן", היא מוסיפה ולפיכך מעריכה כי המניה נסחרת בחסר. מחיר היעד, המבוסס על מודל שווי נכסי נקי (NAV), גוזר למניה פרמיה של 13.4% מעל שער הנעילה של המניה היום (ב') בבורסה.