בריינסוויי מזנקת 4.4%: דיווחה על הצלחה בניסוי בפרקינסון

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסוויי: "הניסוי והתוצאות ממחישים את עוצמת הטכנולוגיה של ה-DEEP TMS, שיכולה להתמקד באזורים שונים ולבצע טיפול בתדירויות שונות"

חברת בריינסוויי דיווחה היום (ג') על קבלת תוצאות ביניים מהמרכז הרפואי שיבא, תל השומר, בניסוי בחוליי פרקינסון. במסגרת ניסוי שנערך על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בראשות ד"ר אורן כהן, נמצא כי טיפול DEEP TMS שפותח בחברה לטיפול בקורטקס הפרה-פרונטאלי והמוטורי - הינו בטוח ויעיל ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.

מטרת הניסוי הינה לבחון מה הם הפרמטרים הטובים ביותר לטיפול בחולי פרקינסון באמצעות deep TMS. לצורך כך, חולקו הנבדקים בניסוי לקבוצות משנה, כאשר בקבוצת הנבדקים שקיבלו שילוב של טיפול על הקורטקס הפרה-פרונטלי בתדירות גבוהה ועל הקורטקס המוטורי בתדירות נמוכה נצפה שיפור משמעותי ביחס למצבם טרם הניסוי וכן ביחס לנבדקים בקבוצות האחרות שטופלו בפרמטרים אחרים במערך ניסויי דומה.

ניסוי זה הינו ניסוי המשך לתוצאות שהגישה בריינסויי לפני כשנה בחולי פרקינסון. אז הודיעה החברה כי היא מתכוונת להמשיך ולנסות לאתר את אזורי הגירוי והפרמטרים שיביאו לתגובה המירבית.

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסוויי ציין "ניסוי זה ותוצאות אלו ממחישים את עוצמת הטכנולוגיה של ה-DEEP TMS, שיכולה להתמקד באזורים שונים ולבצע טיפול בתדירויות שונות. הטיפול יכול להתבצע על ידי האצת הפעילות החשמלית או דיכוי הפעילות החשמלית עפ"י הצורך. שכן, ביכולתנו לנסות פרמטרים שונים באזורים שונים בעומק המוח על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר הכל אינדיקציה ואינדיקציה".

פרופ' אברהם צנגן ממכון ויצמן, היועץ הנוירוביולוגי של החברה "בניסוי זה נעשה מאמץ מתמשך למצוא פרמטרים של גירוי שיובילו לשיפור קליני משמעותי. התוצאות החיוביות מלמדות לא רק על הפרמטרים המיטביים לשיפור קליני אלא גם על הפתולוגיה של המחלה ברמת פעילות המוח".

עד כה גויסו לניסוי 47 חולים הסובלים ממחלת הפרקינסון בקבוצות השונות. החולים קיבלו 12 טיפולים במהלך תקופה של 30 יום. השפעת הטיפולים על הנבדקים נבחנה בימים שונים וכללה שימוש בבדיקות מקובלות להערכת התפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.