הפיץ חשבוניות כוזבות ב-2 מיליון שקל - ונשלח ל-50 חודשי מאסר

מרדכי פלוצר הורשע בשני כתבי אישום נפרדים בהפצת חשבוניות כוזבות לקבלני בניין בדרום ובשימוש במירמה בכרטיסי אשראי

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ג') עונש של 50 חודשי מאסר בפועל, 24 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 20 אלף שקל על מרדכי פלוצר, שהורשע בשני כתבי אישום נפרדים בהפצת חשבוניות כוזבות בסך למעלה מ-2 מיליון שקל לקבלני בניין בדרום ובשימוש במירמה בכרטיסי אשראי בהיקף של קרוב ל-2 מיליון שקל.

כתבי האישום שבגינם הורשע פלוצר מגוללים התנהגות עבריינית נמשכת ומתוחכמת שלו, שהתבצעה לאורך פרקי זמן ממושכים.

מכתב האישום הראשון עולה כי פלוצר הדפיס והכין מסמכים שנחזו לחשבוניות מס של חברות במשק, ובנוסף הכין גם חותמות אותן הטביע על אותן חשבוניות מס מזויפות. בהמשך נמסרו החשבוניות הללו תמורת תשלום לקבלנים שונים שפנו אליו, ואלה עשו שימוש בחשבוניות לצורך הונאת שלטונות מע"מ.

כתב האישום השני מגולל גם הוא התנהגות עבריינית מתוחכמת של הנאשם, שהצליח לחבר צירופי ספרות המרכיבים כרטיסי אשראי אפשריים, וכך קיבל לידיו כרטיסי אשראי לא לו, ביודעו שהם תקפים. על-פי האישום, בהמשך ניצל פלוצר את כרטיסי האשראי הללו לתשלומים של חובות של אנשים שפנו אליו, ומהם גבה כ-10% מערך החוב. בדרך זו ובאמצעות אותם כרטיסי אשראי שיצר ושתאמו כאמור כרטיסי אשראי שהיו בתוקף, שילם הנאשם פוליסות ביטוח, קנסות וחשבונות שונים של חברת החשמל עבור הפונים אליו.

בתגובה לגזר הדין נמסר מהפרקליטות כי "הפרקליטות מקווה כי רף הענישה הגבוה שנקבע בעניין זה יישמר, על מנת שיהיה בכך כדי למגר עבריינות כלכלית של שימוש בחשבוניות כוזבות, שהפכה ל'מכת מדינה' של ממש".

את המדינה ייצגו עו"ד אסף שביט מטעם פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) ועוה"ד ורד שפילמן ואלון גילדין מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).