ייני וגבריאל הכפילו רווחיהם בחודש מעסקה שאינטרקולוני דחתה

הרוויחו מעל 10 מ' ש' ■ חברת הנדל"ן שבשליטת ירון ייני דחתה הצעה לרכישת קרקע על גבול ת"א-יפו ■ ייני והמנכ"ל, משה גבריאל, רכשו את הקרקע ומימשו אותה במחיר כפול

רק בפברואר השנה חתמה חברת הנדל"ן הכושלת אינטרקולוני על הסדר חוב שערורייתי מבחינת מחזיקי האג"ח, אשר כלל מחיקת התחייבויות של 175 מיליון שקל. במסגרת ההסדר הואיל מנכ"ל חברת הנדל"ן, משה גבריאל, לקצץ את עלות שכרו ל-80 אלף שקל בחודש (עבור 75% משרה). כעת מסתבר שאת החסר הוא משלים בעסקאות נדל"ן פרטיות, מוצלחות בהרבה מאלו שביצע במסגרת החברה הציבורית.

בעקבות הסדר החוב נמצאת אינטרקולוני (לשעבר אמריקן קולוני) בשליטת גילאון של "סוחר השלדים" ירון ייני (37.64%), המשמש כיו"ר דירקטוריון החברה. גבריאל, לשעבר בעל השליטה, מחזיק עתה ב-11.04% מהמניות.

ל"גלובס" נודע כי לפני מספר חודשים הוצע לגבריאל להשתתף במכרז של המנהל לרכישת קרקע בפינת הרחובות אליפלט ואילת בגבול בין ת"א ליפו ("מתחם אליפלט"). גבריאל הביא את ההצעה לישיבת דירקטוריון אינטרקולוני, אך הדירקטוריון סירב להשתתף במכרז. הדירקטוריון כולל, מלבד ייני, את רמי אנטין; שני נציגים של מחזיקי האג"ח - אליהו שחר וניר נצר; ושני דח"צים - שריטל לנדסמן וזאב לבנברג.

קנו ומכרו תוך חודש

את המתחם רכשו בסופו של דבר ייני, גבריאל ועו"ד אריאל שוב בחודש יוני תמורת כ-12מיליון שקל. במקביל, הצליחו להחתים 17 בעלי קרקעות הצמודות לקרקע על עסקת קומבינציה. בשלב הבא, בתוך חודש אחד בלבד, מכרו השלושה את המתחם כולו (מתוכו מהווה הקרקע שנרכשה מהמנהל 28% מהשטח) לדורון אביב ואחותו דפנה הרלב, לשעבר בעלי חברת אוסיף, תמורת סכום כפול וברווח של יותר מ-10 מיליון שקל.

בתחילת השבוע דיווחה החברה הבורסאית פאנגאיה נדל"ן של ברק רוזן ואסף טוכמאייר, על רכישת 50% מהפרויקט והצדדים יפעלו במשותף לקידום ושיווק הפרויקט. על פי התב"ע במתחם, ניתן להקים בפרויקט כ-15 אלף מ"ר למגורים, משרדים ומסחר. הפרויקט יתוכנן בסגנון באוהאוס ויכלול דירות לופט עם חללים בשטח של 80-110 מ"ר, לצד דירות קטנות בשטח של כ-50-60 מ"ר. בפרויקט יהיו מתקנים לשירות הדיירים לרבות בריכת שחייה, גן, חדר כושר, ספא וחניון תת-קרקעי. המחירים ינועו מ-1.2 מיליון שקל לדירות שני חדרים בקומות התחתונות, ועד לדירות יקרות יותר בשווי של 8 מיליון שקל. המבנה יהיה בגובה של 13 קומות, ותקרת הדירות בגובה של כ-6 מטר.

ירון ייני מסר בתגובה: "החברה יצאה החודש מארס לדרך חדשה אחרי טראומה. צריך שקודם כל היא תתייצב, ורק אחר כך תשתתף בסיכונים. בנוסף, היה לי חשוב להחזיר למנכ"ל (גבריאל, א"ש) את הביטחון העצמי". משה גבריאל מסר: "אינטרקולוני מחפשת כיום עסקאות בטוחות, ולכן לא נכנסה לעסקה בה היה אלמנט של חוסר וודאות".

עסקה נוספת בה מעורב גבריאל: לאחרונה רכשה קבוצת רכישה שבראשה הוא עומד, אופציה עבור הזכות לרכוש את מתחם "ליבר" בנווה צדק מידי אינטרקולוני (המחזיקה ב-40% מהנכס) ואחרים, במחיר של 200 מיליון שקל. אם תושלם העסקה צפויה אינטרקולוני לרשום רווח של 27 מיליון שקל ותזרים מזומנים כפול מכך.

אינטרקולוני סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 8 מיליון שקל. כתוצאה מהשלמת הסדר החוב רשמה החברה רווח חד פעמי של 94 מיליון שקל וההון העצמי שלה צמח ב-152 מיליון שקל (מעבר מגירעון להון עצמי חיובי של 67 מיליון שקל).