תקציב הפרסום של מותג הרכב אופל עובר לגיתם BBDO

המותג צפוי לעבור השקה מחודשת בישראל, ועפ"י הערכות היקף התקציב הוא 15 מיליון שקל

לאחר שנים של ניסיונות לקבל תקציב רכב יכולים בגיתם BBDO לנשום לרווחה: המשרד זכה במכרז על תקציב הפרסום של המותג אופל.

המותג אופל צפוי לעבור בישראל השקה מחודשת. מדובר ככל הנראה במהלך רחב היקף ועתיר תקציב. על-פי ההערכות בשוק, מדובר בתקציב בהיקף של כ-15 מיליון שקל.

המותג אופל היה עד עתה חלק מפרופיל המותגים ששיווקה UMI, ובתקציב הפרסום טיפל משרד דובצקי-זקס-אוברוצקי.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר שבועות החליטה חברת ג'נרל מוטורס להעביר את זיכיון אופל בישראל לידי קבוצת שלמה שמלצר. בהודעה שמסרה אז החברה נאמר כי היא חתמה עם שמלצר על מזכר הבנות ליבוא ושיווק כלי הרכב של אופל והחלפים הנלווים בישראל, החל מתחילת 2011.

על-פי ההודעה, שני הצדדים השותפים להסכם נערכים ל"השקה מחודשת" של המותג בישראל, שתכלול את אופל אסטרה ואינסינייה.

עם קבלת ההחלטה החלו לבדוק בקבוצה מי יהיה משרד הפרסום שיטפל בתקציב, תוך הטלת מגבלה שלפיה המשרד שיזכה איננו יכול לטפל בתקציב רכב אחר. בכך למעשה נחסמה הדרך בפני רוב משרדי הפרסום הגדולים והבינוניים בארץ, שכן לרובם יש כבר נגיעה כלשהי לתקציב רכב.

בשמלצר פנו למשרדי הפרסום ראובני-פרידן, גיתם BBDO ו-JWT ישראל. בגיתם הודיעו לקבוצה כי הם אינם יכולים לקחת חלק במכרז. עם ראובני-פרידן ו-JWT ישראל נערכו פגישות שבסופן הודיעו ראובני-פרידן לחברה כי הם לא יתמודדו על התקציב.

כתוצאה מכך נשארו בשמלצר עם אפשרויות מצומצמות. GPS, שמטפל בתקציב חברת הליסינג של שמלצר, נשאר מועמד, אך בחברה רצו לבחון עוד משרדים ופנו שוב לגיתם בבקשה להשתתף. בגיתם הסכימו, ועתה התקציב עובר לידיהם.

מנכ"לית גיתם, מיכל המאירי, מסרה בתגובה: "אני משוכנעת כי אופל תעשה מהפכה בשוק הרכב בישראל, ואני שמחה שגיתם נבחרה להיות חלק מהמהפכה".