הפוגה ב"מלחמת המטבעות"? שרי ה-G20 לקראת הסכמה

לקראת כינוס שרי האוצר של 20 המדינות המתועשות בדרום קוריאה בסוף השבוע, אמר גורם המקורב לנושא כי הושגה הסכמה בנוגע ל"מערכת גלובלית שתמנע תנודות קיצוניות בפרקי זמן קצרים"

שרי האוצר של מדינות ה-G20 עומדים להגיע להסכמה על "הפסקת אש" ב"מלחמת המטבעות", רגע לפני שהכלכלה העולמית מדרדרת למלחמה של הסכמי סחר שעלולים לפגוע בצמיחה.

לקראת כינוס שרי האוצר של 20 המדינות המתועשות בדרום קוריאה בסוף השבוע, אמר גורם המקורב לנושא ל"בלומברג" כי הושגה הסכמה בנוגע ל"מערכת גלובלית של שערי חליפין שתמנע תנודות קיצוניות בפרקי זמן קצרים במהלך המסחר".

שרי האוצר מתכנסים תחת מעטה כבד של חששות מהמדיניות של מדינות רבות הפועלות לפיחות בערך המטבע שלהן, אם בדרך של התערבות ישירה במסחר כמו בסין, או בדרך של הקלה מוניטארית, כמו בארה"ב ובריטניה.

נציג ארה"ב לוועידה אמר כי משרד האוצר האמריקני פועל להשגת הסכם לשיתוף פעולה בנושא בסוף השבוע הנוכחי או בחודש הבא, בעת פגישת המנהיגים בסיאול.

הבוקר פורסם שדרום אפריקה בחרה לפרוש מ"מלחמת המטבעות" העולמית, מאחר שהיא אינה יכולה לבלום את העלייה בשער הרנד שלה, שהעלתה את המטבע הזה לשיא של כמעט שלוש שנים, ופגעה ביצוא והרחיבה את האבטלה במדינה זו.

בעוד ברזיל, סין, טורקיה ומדינות מתעוררות נוספות פועלות כדי להחליש את המטבעות שלהן, נגיד הבנק המרכזי הדרום אפריקני, ג'יל מרקוס, אומר שהמדינה אינה יכולה להרשות לעצמה להיות אגרסיבית יותר בקניית מט"ח. שר האוצר הדרום אפריקני, פרבין גורדהן, קורא במקום זאת לפעולה בינלאומית מתואמת, קריאה שבינתיים לא זוכה למענה.