לינדנשטראוס הקדים את ברק: החל לבדוק את פרשת מסמך גלנט

בשבועות האחרונים עורך מבקר המדינה בדיקה דיסקרטית של פרשת מסמך גלנט - כך אומרים גורמים בלשכת המבקר על רקע כוונת ברק לפנות למבקר בבקשה לחקור את זיוף המסמך

בשבועות האחרונים עורך מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בדיקה דיסקרטית של פרשת "מסמך גלנט" - כך אומרים גורמים בלשכת המבקר על רקע כוונתו של שר הביטחון, אהוד ברק, לפנות למשרד המבקר בבקשה לחקור את זיוף המסמך.

לדברי אותם גורמים, "המבקר ממתין לפניית השר, ובעקבותיה יפתח בבדיקה רשמית של הפרשה, היקפה ואופיה. הנטייה היא בהחלט לעשות בדיקה מקיפה של הנושא".

בסוף השבוע הודיע שר הביטחון כי בכוונתו לפנות למבקר המדינה בדרישה לחקור את הפרשה החמורה, ובין השאר את הרמטכ"ל המכהן, רא"ל גבי אשכנזי.

הפנייה למבקר היא על רקע המלצת המשטרה להעמיד לדין את סא"ל (מיל') בועז הרפז בעבירות זיוף בנסיבות מחמירות, ולאור פרטים נוספים שהתפרסמו באחרונה בתקשורת.

בשבוע שעבר העבירו חוקרי היחידה הארצית לפשעים בינלאומיים את חומר החקירה לידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והפרקליטות.

עמדת המשטרה היא שיש די ראיות להגשת כתב אישום נגד סא"ל במיל' בועז הרפז, שנעצר לפני כחודשיים בחשד כי זייף את המסמך שעליו התנוסס סמל משרדו של יועץ התקשורת אייל ארד.

במסמך, כזכור, הוצגה תוכנית אסטרטגית שמטרתה כביכול להביא לבחירתו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

ועדת בריק חוזרת

פנייתו של שר הביטחון תצטרף לפניות נוספות שקיבל המבקר בעניין בתקופה האחרונה מגורמים מדיניים וצבאיים. בפועל החל לינדנשטראוס לבחון את הנושא לפני מספר שבועות, אך הגביל את עצמו לבחינה מקדמית של הדברים עד לקבלת תוצאות חקירת המשטרה בעניין. "ערכנו עד כה בחינה ראשונית בלבד של הפרשה", הבהירו בלשכת המבקר.

בהודעה על כוונתו של שר הביטחון לפנות למבקר צוין עוד כי בכוונת ברק, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, לחדש את עבודתה של ועדת בריק (הוועדה שהקים לבדיקת התנהלות צה"ל בפרשת מסמך גלנט) ברגע שהדבר יתאפשר, "כדי לבחון את ההיבטים הערכיים והמערכתיים העולים מתוך הפרשה".

בחודש שעבר הורה וינשטיין להקפיא את עבודת הוועדה עד להשלמת החקירה וסיום עבודת הפרקליטות בעניין.