בשורה לתושבי שדרות: פורסם המכרז להקמת תחנת הרכבת

תחנת הרכבת בשדרות היא חלק מקו הרכבת המוקם בימים אלה בין אשקלון לבאר שבע, בעלות של כשני מיליארד שקל

היסטוריה בנגב. רכבת ישראל פרסמה היום (יום שלישי) את המכרז להקמת תחנת הרכבת בשדרות, במסגרת הקמת קו הרכבת מאשקלון לבאר שבע - שיחבר את ישובי הדרום לתל אביב. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

עלות הקמת תחנת הרכבת בשדרות נאמדת ב-43 מיליון שקל והיא כוללת בין השאר טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים, מעברים תת קרקעיים ועיליים, סלילת כבישים ורחבות חניה בסמוך לתחנה.

שר התחבורה ציין כי תחנת הרכבת בשדרות היא חלק מקו הרכבת המוקם בימים אלה בין אשקלון לבאר שבע, בעלות של כשני מיליארד שקל.

לדברי השר כץ במהלך חודש ינואר 2011 יפורסם מכרז להקמת תחנת הרכבת בנתיבות ובמרץ יפורסם מכרז נוסף להקמת תחנת הרכבת באופקים. עלות הקמת כל אחת מהתחנות נאמדת בכ-30 מיליון שקל.

עם כניסתו לתפקיד הורה השר כץ לאנשי משרדו ולרכבת ישראל לפעול מיידית להוצאתם של מכרזים להקמת מסילות הברזל בקו אשקלון באר שבע ולחידוש עבודות התשתית וזאת לאחר תקופה ארוכה בה היה הפרויקט תקוע.

במסגרת הפרויקט מוקמת בימים אלה מסילה כפולה באורך של כ-60 קילומטר בין אשקלון לבאר שבע. העבודות כוללות הקמת 3 גשרי כביש, 15 גשרי רכבת, ארבע הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים. זמן הנסיעה בין אשקלון לבאר שבע יעמוד על 45 דקות בלבד.

שר התחבורה ציין כי העבודות להקמת הקו צפויות להסתיים בעוד כשלוש שנים. עם סיום הפרויקט ניתן יהיה להפעיל ארבע רכבות נוסעים בשעה לכל כיוון (73 רכבות ביממה).

עד כה סיימה הרכבת את עבודות הפיתוח בקטע שבין אשקלון ליד מרדכי, כולל הנחת מסילות ברזל. לאחרונה החלה הרכבת בביצוע הקטע שבין יד מרדכי לנתיבות. העבודות כוללות הקמת שני גשרי רכבת מעל נחל יתלה ונחל תוהו והכנת תשתית למסילה כפולה בתוואי החדש של מסילת הרכבת אשקלון באר שבע. בימים הקרובים יוחל בביצוע הקטע שבין נתיבות לצומת גורל.