אורי שנער הפסיק את המו"מ למינויו ליו"ר רשת

‎שנער קיבל מזכיינית ערוץ 2 הצעה להתמנות ליו"ר ואף להפוך לבעל מניות, אך ויתר לעת עתה על ההצעה משיקולים אישיים

מועמדותו של אורי שנער לתפקיד יו"ר זכיינית ערוץ 2 רשת ירדה לעת עתה מהפרק. ל"גלובס" נודע כי המשא-ומתן בין עופר מדיה, בעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2, לבין שנער הופסק לאחר שזה דחה את הצעת החברה.

בין הצדדים התנהל זה מספר חודשים משא-ומתן, עליו פורסם לראשונה ב"גלובס", כשהמטרה היתה להפכו ליושב ראש דירקטוריון הזכיינית במקום יוסי רוזן.

ככל הנראה הסיבה לדחיית התפקיד על-ידי שנער נובעת משיקולים אישיים ומשיקולי הקריירה שלו. שנער מחלק את חייו בין ישראל לבין ארצות-הברית, שם נמצא בסיסה של חברת ההזנק שלו, אניבום.

במהלך הדיונים זכה שנער להצעות מפליגות מרשת, בהן גם האפשרות שיהפוך לשותף בזכיינית ויקבל 5% ממניותיה. בימים אלה שנער ממשיך לשמש כיועץ חיצוני לזכיינית ומנהל שיחות תקופתיות, שנקבעו מראש בהסכם בין הצדדים, עם המנכ"ל אבי צבי.

לא צפויים לבקש רישיון ב-2012

בתפקידו האחרון בטלוויזיה המסחרית בישראל שימש שנער כנשיא זכיינית ערוץ 2 האחרת, קשת. לאחר המכרז השני לערוץ 2 עזב שנער את הזכיינית בטונים צורמים, שהביאו לתביעות הדדיות בינו לבין הזכיינית. בסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה בדצמבר 2008.

שנער אמור היה לשמש כיו"ר רשת, אולם כניסתו היתה משפיעה משמעותית על הזכיינית. בין היתר עלתה השאלה כיצד המהלך ישפיע על מנכ"ל רשת, אבי צבי, שכן שנער הוא איש תוכן במהותו אשר ניהל בעבר זכיינית מצליחה.

אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני רשת כיום הוא המעבר לרישיונות. הזכיינית אינה נהנית משיתוף-פעולה מלא של כל בעלי המניות שלה, כאשר אביב גלעדי ופולאר תקשורת אינם מעורבים בנעשה בה ואינם מזרימים אליה כספים. הדבר עשוי להקשות על הזכיינית לעבור ולשדר 7 ימים בשבוע. על כן צפויה רשת להיאחז עד כמה שתוכל בזיכיון באפיק 22, עד לשנת 2015.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של שנער. מעופר מדיה לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.