נלחמים בבועה? משרד השיכון שוקל להחרים קרקעות "קפואות"

במשרד בודקים האם ישנן קרקעות מדינה המוחזקות על ידי קבלנים לצרכי ספקולציה ■ גורם בענף הנדל"ן: "ההערכה היא שמזה לא ייצא הרבה קרקעות"

משרד השיכון שוקל לנקוט צעד נוסף במסגרת מאמציו לפוצץ את בועת הנדל"ן: במשרד מקיימים לאחרונה בדיקה שמטרתה לבדוק האם קבלנים שזכו במכרזי קרקעות של מינהל מקרקעי ישראל "מקפיאים" את הקרקעות ולא בונים יח"ד, במטרה למכור את הקרקע ברווח. תוצאות הבדיקה יוצגו בישיבת מועצת מקרקעי ישראל בעוד כשבועיים.

מטרת הבדיקה היא לבדוק כמה קרקעות "תקועות" ובמשרד השיכון לא פוסלים נקיטת צעדים כדי לשחרר את אותן קרקעות, כולל החרמת הקרקעות מהקבלנים "המקפיאים" או חיוב הקבלנים למכור את הקרקעות בטווח הקרוב.

עם זאת, יש לציין כי גורמים בענף מעריכים כי לא ישוחררו הרבה קרקעות ממהלך זה, שכן ההערכה היא כי רוב הקרקעות המוחזקות לצרכי ספקולציה מוחזקות על ידי ידיים פרטיות ולא מדובר בקרקעות מינהל מקרקעי ישראל.

"ההערכה היא שמזה לא ייצא הרבה קרקעות", אומר גורם בענך הנדל"ן. "אין הרבה קרקעות שמוקפאות ע"י חברות. משרד השיכון מנסה לבדוק פה אם יש ספקולנטים שקונים קרקעות במכרזי המינהל ו'יושבים' עליהן שנים כדי לעשות רווח. אני מעריך שתוצאות הבדיקה לא יהיו דרמטיות כי כנראה רוב הקרקעות שמוחזקות לצרכי מכירה בעתיד נמצאות בידיים פרטיות - ועם זה משרד השיכון לא יכול לעשות כלום. יזמים בד"כ לא יושבים על קרקעות מדינה".

ממשרד השיכון טרם נמסרה תגובה לידיעה.