מצעד האפליקציות השבועי לאייפון ולאייפד: מאקו ורובוט מדבר

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות באייפון, באייפד ובהמשך גם באנדרואיד ■ והפעם: מאקו, HOT וליידי גאגא

מדור אפליקציות הסלולר השבועי החדש של "גלובס" וחברת השיווק הסלולרי OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל31.10.10, יום ראשון בשעה 23:00.

iPhone

במקום הראשון השבוע מהיוצרים של TAP TAP REVENGE, משחק המוזיקה המוביל באפסטור, מגיע משחק חדש בשם RIDDIM RIBBON. המשחק כולל את הלהיט Like A G6 ו-14 שירים אחרים, חלקם בחינם וחלקם בתשלום, של אמנים כמו ליידי גאגא, ריאנה, ג'סטין טימבריילק, טייסטו ובלאק אייד פיז. המוזיקה המעולה משתלבת במשחק מירוץ שנשלט על-ידי הטייה של מכשיר האייפון לצדדים, בקפיצות וסיבובים, תוך כדי איסוף כדורים להגדלת הניקוד.

במקום השני מדורגת אפליקצית אל תפיל את המיליון מבית MAKO של זכיינית הטלוויזיה קשת, שמככבת בעשירייה הראשונה כבר יותר מעשרה ימים. האפליקציה מאפשרת לשחק ולענות על שאלות השידור בטלוויזיה און ליין תמורת 0.99 דולר. אין ספק שקשת יודעים לעשות מוניטיזציה לגיטימית לתכנים שלהם.

במקום השלישי עוד יצור מסדרת האפליקציות המדברות. לאחר ש-Talking tom cat (מדורגת עשירית) מככבת במשך שבועות בעשירייה הראשונה בחנות; ולאחר סדרה של אפליקציות מדברות בדמות יצורים כמו היפופטם, קיפוד וציפור - מוציאים outfit7 את Talking robby the robot. מלבד ליטוף הרובוט תוך שהוא משמיע קולות עונג או טפיחה עליו שגורמת לו להסתובב על רגל אחת, החידוש המעניין הוא שהפעם אפשר גם לכתוב שורת טקסט באנגלית והרובוט החמוד ידקלם אותה בקול מתכתי רובוטי אך עם זאת ידידותי מאוד, במיוחד לילדים (נסו לכתוב מילים בעברית באנגלית קירילית - משעשע).

האפליקצייה של HOT ממשיכה לככב כבר כמה שבועות בעשירייה הפותחת. היא מקבלת 4 וחצי כוכבים (על פי דירוג גולשים) ומאפשרת לצפות בחלק מתכניה של HOT.

iPAD

בחנות האפליקציות ב-iPAD מככב במקום הראשון Talking robby the robot (אותו רובוט מחנות האפליקציות ב-iPHONE) באפליקציה מותאמת ל-iPAD.

במקום השני מדורג המשחק Moto X Mayhem for iPAD, שעיקרו רכיבת שטח על אופנוע במסלולים כמו אי בודד, אי פראי ועוד מסלולים מעניינים. לכבוד חג ליל כל הקדושים מאפשר המפתח להוריד את האפליקציה חינם וזאת עד יום ההולדת שלו, ב-3.11. מהרו להוריד.

מאקו של קשת מככבת גם בעשירייה הראשונה של ה-iPAD, עם אפליקציית Mako VOD במקום הרביעי. האפליקציה נמצאת בעשירייה הפותחת יותר מחודש, אך זאת בשל היצע נמוך עדיין באפליקציות ישראליות ל-iPAD. היא מאפשרת צפייה בכל תכני Mako VOD בהם כל תוכניות זכיינית הטלוויזיה קשת, באמצעות ממשק נוח ומרשים.

האפליקציה של מאקו היא אחת מאפליקציות ה-iPAD הראשונות בישראל. אין ספק שנעשה בה שימוש ביתרונות המכשיר: המסך הגדול, מיקוד בממשק משתמש הנועד לצפייה נוחה וניווט נכון בין תכני ה-VOD. ניתן לצפות בפרק האחרון של כל אחת מתוכניות הזכיינית או לצפות בפרקים מומלצים של התוכניות.

אתם מוזמנים להמליץ ולעדכן כאן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא - סקירה נוספת.

OnTheMob היא חברת שיווק במדיה הסלולרית המספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com

להורדת האפליקציה של "גלובס" באייפון