פונטיפקס תחסל את השקעותיה בביומדיקס ובספירהד

כך ציינה הקרן בכנס משקיעים ■ בנוסף, פונטיפקס, בראשות אלי הורביץ, מוכרת את חלקה בחברת אליום ומתכננת להתרכז בהשקעה בחברות בשלבים מאוחרים

קרן ההון הסיכון פונטיפקס, בראשות אלי הורביץ, אמרה בכנס המשקיעים שלה שנערך לאחרונה כי היא מתכננת לצאת מפעילותה בחברת ביומדיקס הבורסאית. כך נודע ל"גלובס".

כמו-כן, תחסל פונטיפקס את השקעותיה בחברה ספירהד, שבשליטת ביומדיקס , ובחברות-בנות נוספות בקבוצה. מפונטיפקס ומביומדיקס סירבו להגיב לידיעה.

סנונית ראשונה להחלטה הופיעה היום (ד') בבורסה בצורת מכירה של 6% מחברת אליום, שבשליטת ביומדיקס, בעסקה מחוץ לבורסה. כמו-כן, מנהלי פונטיפקס כבר הספיקו להתפטר מתפקידיהם בספירהד.

הקרן הסבירה את המהלך בכוונתה להתרכז בהשקעות בחברות מתקדמות יותר. עם זאת, נאמר כי הקרן תמשיך גם בפעילות עם חברות בשלבים מוקדמים, ובשיתוף פעולה עם החממות ואן ליר וחממת רד ביומד.

הסכם השת"פ של הקרן עם חברת התרופות הבינלאומית רוש, לפיו פונטיפקס מחפשת עבור רוש השקעות בפרויקטים בשלבים מוקדמים ומבצעת איתה את ההשקעה, יימשך במתכונתו הקודמת, אך בנפרד מביומדיקס. ארבע החברות שהוקמו בשת"פ עם רוש בתוך ביומדיקס יישארו בבעלות האחרונה.

"לאנליסטים אין ידע מעמיק בביומד"

בכנס דיבר הורביץ על השינויים האסטרטגיים שמתרחשים בימים אלה בתעשיית התרופות, והעביר ביקורת על האנליסטים של תחום הביומד בישראל, אשר לדבריו עדיין אינם בעלי ידע מעמיק בתחום.

כמו-כן הציגה פונטיפקס בכנס את הישגיה עד כה. בין היתר, התגאתה בהחזר שנתי (IRR) של 48% על הקרן. החברות שתרמו את עיקר ההחזר הן: פרוטליקס, אליה נכנסה פונטיפקס לראשונה לפי שווי של כמה מיליוני דולרים ויצאה ממנה כשנסחרה ב-AMEX לפי שווי של 880 מיליון דולר; קולפלנט שבה השקיעה פונטיפקס במסגרת החממה, גם לפי שווי של כמה מיליוני דולרים, והיא נסחרת כעת לפי 160 מיליון שקל; וכן החברות אפוסנס, מקרוקיור וצ'ק קאפ.

בהצגת עתידן של החברות המובילות בקרן נמסר כי אפוסנס, הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 613 מיליון שקל, נערכת בהמשך לרישום כפול בנאסד"ק במקביל למסחר בתל אביב.

עוד נמסר כי מקרוקיור, העוסקת בתחום ריפוי פצעים, סיימה לאחרונה גיוס של 13 מיליון דולר, במטרה להתחיל ניסוי קליני רב-מרכזי בימים הקרובים. פונטיפקס השקיעה בחברה לפני כשנה וחצי בסבב של 8 מיליון דולר, לפי שווי של 61 מיליון דולר.

חברת צ'ק קאפ, שגם בה השקיעה פונטיפקס לפני כשנה וחצי, בוחנת הנפקה בתל אביב. בעבר הודיעה החברה על כוונתה לגייס לפי שווי של 100 מיליון דולר, ונראה שהשווי יהיה בסופו של דבר מעט נמוך יותר. החברה מפתחת גלולה לבליעה שיכולה לבצע צילום רנטגן של פנים המעי (במודל דומה לזה של חברת גיוון אימג'ינג).

פונטיפקס חשפה בכנס גם ארבעה שיתופי פעולה שביצעה עם כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, חברת ההשקעות הבורסאית של טבע, ואי.די.בי. שני הגופים השקיעו יחד באפוסנס; בחברת הנוגדנים פרוטאב; בחברת אברהם פרמצבטיקה, המפתחת תרופה לאלצהיימר ולמחלות נוספות של ניוון עצבי; ובחברת Iluten המפתחת תרופות למחלות אוטואימוניות.

יחסים עכורים

מאחורי הפרידה מביומדיקס עומד כנראה לא רק הרצון האסטרטגי להתמקד בחברות מאוחרות, אלא גם חוסר כימיה אישית בין מנהלי קרן פונטיפקס (הורביץ, תומר קריב ורן נוסבאום) לבין חלק מקבוצת ביומדיקס (מני מור השייך לקבוצת השליטה והמנכ"ל אלעד נגר). נראה שמי ששומר על יחסים טובים עם כל הצדדים הוא בעל השליטה בביומדיקס, ד"ר זאב ברונפלד, שעמו ממשיכה פונטיפקס בשת"פ סביב מקרוקיור.

בשנים האחרונות ברונפלד פועל גם בכמה חממות נוספות, ובהן משגב ומופת של קבוצת טרנדליינס, וחממת הקלינטק של אלטשולר שחם.