"אמון הציבור" ערך יום עיון והדרכה בנושא חוק החזרת המוצרים

זאת כדי להקל על בעלי עסקים בהטמעת התקנות בנושא, שייכנסו לתוקף ב-19 בדצמבר ■ יו"ר הארגון גלית אבישי קראה לעסקים לראות בחוק הזדמנות לכינון יחסים טובים יותר עם הצרכן

בכדי להקל על עסקים בהטמעת התקנות החדשות בנושא החזרת מוצרים, שייכנסו לתוקף ב-19 בדצמבר הקרוב, ערך היום (ב') ארגון "אמון הציבור" יום עיון והדרכה בנושא לעשרות בעלי עסקים - שהתכנסו במשרדי הארגון בתל-אביב כדי לעבור תדריך מעשי ולהעלות שאלות ובעיות הנובעות מהמצב החדש.

בין השאר השתתפו בכנס נציגי רשתות וחברות מוכרות כמו סופר-פארם, טרקלין חשמל, ישפאר, אפריל, ברימאג דיגיטל סרוויס, שילב, סטימצקי, צומת ספרים, ג'יימס ריצ'רדסון, אירוקה, עמינח ועוד - לצד בעלי עסקים קטנים המבקשים להתצצא בנבכי החוק החדש.

את יום העיון פתח ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכלכלה שהוביל את מהלך החקיקה המדובר, שאף זכה למתקפה מצד בעלי עסקים הסבורים כי החוק החדש פוגע בפרנסתם.

יו"ר ארגון "אמון הציבור", גלית אבישי, ניסתה להרגיע את המשתתפים והבטיחה לעקוב אחר בעיות שנוצרות בשטח כחלק מהמציאות החדשה, ואף לטפל בהן במסגרת פורום בעלי עסקים שיתרמו מניסיונם עם ההתמודדות בשטח. אבישי קראה לעסקים לראות בחוק החדש הזדמנות לכינון מערכת יחסים חדשה וטובה יותר עם הצרכן.

היועצת המשפטית של "אמון הציבור", עו"ד עינת ברכה, הציגה סקירה של פרטי החוק - באילו מקרים הוא חל ובאילו מועדים, כיצד משתלבות התקנות החדשות עם החקיקה הקיימת היום, מתי קיימות החרגות ומה נדרש מהצרכן כחלק מחהעניין.

למשתתפים ניתנה במה להציג את שאלותיהם בנושא - וכאלה כנראה לא חסרות - ואת יום העיון חתם המרצה אסף נגל בנושא כלים התנהגותיים בדינמיקת צרכנים.