כפתור ה"לייק" של פייסבוק נכנס לשוק הפרסום

פייסבוק עורכת פיילוט בארה"ב להטעמת כפתור ה"לייק" על פני באנרים ■ הפיילוט מתבסס על טכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי MediaMind

כפתור ה"לייק" נכנס לשוק הפרסום. הרשת החברתית פייסבוק מתנסה בפיילוט פרסומי במטרה לבחון כיצד שילוב כפתור ה"לייק" במודעות דיספליי (באנרים) יכול לסייע למפרסמים להשיג תוצאות טובות יותר מהקמפיין.

את הניסוי עורכת פייסבוק עם מותג המשקאות פפסיקו לקידום המשקה המוגז Mountain Dew, והוא חשוף רק לגולשים בארה"ב.

ל"גלובס" נודע כי פייסבוק עורכת את הניסוי על בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית של הסטארט-אפ הישראלי MediaMind (לשעבר אייבלסטר), אשר נסחר בנאסד"ק.

הפלטפורמה של מדיה מיינד, המספקת פתרונות לניהול קמפיינים מקוונים, מאפשרת להטמיע את הכפתור בפרסומת בקלות ומציעה פוטנציאל חשיפה למאות מיליוני גולשים ברחבי הרשת. בחברה סירבו להגיב לידיעה.

כפתור ה"לייק" של פייסבוק מאפשר לגולשים להביע את האהבה שלהם למותג, לאושיה ציבורית או למהלך שיווקי מסוים באמצעות הקלקה על הכפתור, ובכך להצטרף לקהילת המותג בפייסבוק.

יש לציין כי כבר היום ניתן לעשות "לייק" לפרסומות המופיעות בפייסבוק, אולם כעת פייסבוק שוקלת את האפשרות להציע למשתמשים לעשות "לייק" לפרסומת גם כאשר זו מופיעה ברחבי הרשת, כלומר מחוץ לאתר.

בהקלקה על הכפתור, הגולש לא יועבר לעמוד המותג או לאתר החברה, כך שהאינטראקציה שלו עם הפרסומת לא נקטעת, אך הוא יתווסף אוטומטית לקהילת הגולשים של המותג בפייסבוק.

פייסבוק יצאה עם המהלך לשילוב כפתור ה"לייק" באתרים ברחבי הרשת לפני כחצי שנה, והיום הפיצ'ר מוטמע בכ-2 מיליון אתרים. הטמעת הכפתור הובילה לשיתוף תכנים גבוה יותר ברשת, ולהגדלת היקף צריכת התוכן של המשתמשים.

בפייסבוק כנראה מאמינים כי כשם שאנשים נחשפים היום לתוכן על בסיס ה"לייקים" שהחברים שלהם עשו לכתבות או סרטוני וידיאו שהם צרכו, גם במהלך השיווקי הזה יש פוטנציאל ויראלי רב.

מלבד אלמנט הוויראליות, הפיצ'ר הפרסומי הזה יאפשר למפרסמים לאמוד טוב יותר את הקמפיין שלהם, שכן מעתה ניתן יהיה למדוד לא רק את כמות החשיפות או הקליקים, אלא גם את מספר ה"לייקים",ואת הגידול בקהילת המותג.

המהלך גם יאפשר למפרסמים לא להריץ את הקמפיין רק בפייסבוק, אבל עדיין ליהנות מהיתרונות שמספקת פייסבוק למפרסמים.

מדיה מיינד הוקמה ב-1999 על-ידי גל טריפון (מנכ"ל החברה) ועופר זדיקריו, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של כ-267 מיליון דולר.