שת"פ בשוק של כ-9 מיליארד דולר לטבע וכלל ביוטכנולוגיה

מדיוונד ופוליהיל חתמו על הסכם לפיתוח, ייצור ושיווק המוצרים של פוליהיל; טבע ומדיוונד חתמו על הסכם למסחור מוצרי פוליהיל ■ מדיוונד תרכוש את פוליהיל, וטבע תרכוש השליטה במדיוונד

שיתוף פעולה בין טבע , כלל ביוטכנולוגיה ומדיוונד בשוק ריפוי הפצעים העולמי שהיקפו עומד על 9 מיליארד דולר בשנה. כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום (ג') כי החברות הבנות מדיוונד (55%) ופוליהיל (41%) חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בתחום - הכולל פיתוח, ייצור ושיווק המוצרים החדשניים של פוליהיל. במקביל, טבע ומדיוונד חתמו על הסכם רשיון משנה בלעדי גלובלי למסחור מוצרי פוליהיל.

לדברי החברה, מטרת שיתוף הפעולה הינה הכללת יכולותיה הטכנולוגיות של פוליהיל עם היכולות הטכנולוגיות, הייצוריות והניהוליות של מדיוונד והפלטפורמה השיווקית הגלובלית של טבע. סל המוצרים המשותף ייאפשר למדיוונד להפוך לשחקנית משמעותית בשוק שהיקפו כאמור נאמד במעל ל-9 מיליארד דולר בשנה. על פי מתווה העסקה, מדיוונד תרכוש את פוליהיל בשלבים תמורת כ-200 מיליון דולר ותשלומים נוספים לבעלי המניות של פוליהיל, ובמקביל טבע תרכוש את השליטה במדיוונד.

לפי מתווה העסקה, טבע תרכוש את זכויות המשנה למסחור מוצרי פוליהיל בתחום ריפוי הפצע, בנוסף על זכויותיה הקיימות במוצרי מדיוונד. טבע גם תגדיל בשלבים את החזקותיה במדיוונד עד ל-51% בתמורה לסך של עד כ-163 מיליון דולר לפי שווי חברה של בין 200 לבין 593 מיליון דולר.

במקביל, טבע תשלם למדיוונד סך של עד כ-167 מיליון דולר כתלות בהיקפי המכירות של מוצרי פוליהיל, בנוסף לתמלוגי משנה (בשיעור של עד 20%) ומימון המשך הפיתוח של מוצרי פוליהיל. במועד הסגירה תקבל כלל ביוטכנולוגיה כ-6 מיליון דולר ותחזיק בכ-52% ממדיוונד ובכ-38% בפוליהיל, ומדיוונד תחזיק בכ-7.5% מפוליהיל. עם השלמת כל שלבי העסקה תחזיק כלל ביוטכנולוגיה בכ-29% ממדיוונד, שתחזיק 100% מפוליהיל.

ראובן קרופיק, מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה: "ההסכם הנוכחי מסמל כניסה לשלב חדש בהתפתחות כלל ביוטכנולוגיה: החדרת תרופות פרי פיתוחה לשווקים בינלאומיים".

גל כהן, מנכ"ל מדיוונד: "העסקה משלבת את החוזקות של כל אחד מהצדדים לאורך שרשרת הערך ומאפשרת למדיוונד להקדים את שלב המכירות ולממש את חזונה ליצירת חברה תעשייתית ישראלית המפתחת, מייצרת וממסחרת מוצרים רפואיים חדשנים וגלובליים בתחום ריפוי הפצע".

טבע וכלל ביוטכנולוגיה
 טבע וכלל ביוטכנולוגיה