פרטנר דורשת מבזק לחשוף את תעריפי התמסורת שלה

פרטנר פנתה למשרד התקשורת בבקשה לחייב את חברת בזק לפרסם בצורה פומבית את לוח תעריפי התמסורת שלה ■ טוענת שפניות שלה לבזק בעניין זה הושבו ריקם

מכרז הטלפוניה הגדול בישראל מעורר אמוציות בקרב חברות התקשורת עוד לפני שיצא. במסגרת כוונת החשב הכללי במשרד האוצר (מינהל הרכש) לפרסם בשנה הבאה מכרז לאספקת שירותי טלפוניה לכל משרדי הממשלה ברחבי הארץ, פנתה חברת פרטנר למשרד התקשורת בבקשה לחייב את חברת בזק לפרסם בצורה פומבית את לוח תעריפי התמסורת שלה.

פרטנר טוענת שפניות שלה לבזק בעניין זה הושבו ריקם, ושהחברה מסרבת להציג לה את לוח התעריפים שהוא חיוני לכל מתמודד כיוון שבחלק מהאזורים לא יהיה מנוס מצד המפעילים המתחרים לחכור מבזק קווי תמסורת, ובלעדי נתונים אלה לא ניתן להגיש הצעות במכרז.

לוח תעריפי התמסורת של בזק הוא בדרך כלל מושג נזיל, וכל מי שמכיר את השוק יודע שהפיקוח על לוח התעריפים הזה הוא דבר כמעט בלתי אפשרי. ובכל זאת, כלפי משרדי הממשלה בזק מחויבת להציג את לוח התעריפים שלה מכיוון שהיא גוף שמפוקח ותעריפיו חייבים באישור.

החשכ"ל מעוניין להבטיח שהמכרז יוביל לכך שבזק תוכל להתמודד במכרז - אבל בצורה חוקית, כלומר שההנחות שהיא מציעה יהיו על פי מה שמותר לה. המשמעות היא שבזק אינה יכולה להתמודד במכרזים ציבוריים גדולים מסוג זה משום שכל מתחרה יודע מראש מה התעריפים שמותר לה להציע ולכן היא יוצאת מהמשחק מהר מאוד. החשכ"ל מתכוון לנטרל זאת על ידי חיוב מתחריה של בזק לפרוס סיבים לאותם משרדי ממשלה שהם אינם מגיעים אליהם היום, כך שהתמחור של ההצעה יכלול את ההשקעות שצפויות למתחרה. זאת, במטרה למנוע מהם להשתמש בבזק כגורם מתווך ולנצל את העובדה שהחברה אינה יכולה להוריד מחירים.

מנכ"ל פרטנר יעקב גלברד אמר ל"גלובס": "אנחנו חושבים שבזק כמונופול חייבת להעמיד את התשתיות שלה לטובת כל משתמשי התשתיות וכל מי שיכול ורוצה לתת שירותים על גבי תשתיות קוויות. מה שביקשנו בשלב הזה, לפחות כל עוד אין החלטה אחרת, הוא לשלם מחיר סביר והוגן על בסיס מחירים שבזק כיום גובה מלקוחותיה העסקיים".