אירופה נעלה את המסחר בירידות של כ-1%

אירופה נועלת בירידות על רקע פתיחה שלילית בוול סטריט ■ חששות מחדלות פרעון העיבו על המסחר ■ אסיה סגרה במגמה מעורבת על רקע הידוק המדיניות המוניטרית של סין

הבורסות המובילות באירופה סגרו את המסחר היום (ד') בירידות שערים של כ-1%, בהמשך למגמה שלילית שאיפיינה את יום המסחר. וול סטריט שפתחה את המסחר בטריטוריה שלילית, חיזקה את מגמת המימושים באירופה.

כאמור, וול סטריט פתחה את יום המסחר בירידות למרות נתון תעסוקה חיובי והכבידה על המסחר באירופה. ירידת מחירי המתכות ובעיקר מחיר הזהב השפיעה היום על המדד המוביל בבורסת לונדון בעקבות מימושים במניות הכרייה. החששות מפני חדלות פרעון שאיפיינו את המסחר באירופה בימים האחרונים, טרם התפוגגו והמשיכו להכביד על המסחר.

מגמה מעורבת באסיה

אסיה סגרה את המסחר במגמה מעורבת שאפיינה את יום המסחר בבורסות המרכזיות של אסיה. בטוקיו נרשמו עליות ואילו בשנחאי והונג קונג איבדו המדדים המובילים גובה לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין והעלאה נוספת של דרישות ההון לחלק מהבנקים מצד הממשלה. החוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים על צפי לירידות של כ-0.2% בפתיחת המסחר היום.

ממשלת סין ממשיכה להדק את הפיקוח על הבנקים, במטרה לעצור את עליית מחירי הנדל"ן ולמנוע קריסה של בנקים מסויימים. כך לפי ידיעות שפורסמו היום ברוייטרס ובדאו ג'ונס. נזכיר כי בחודש שעבר הועלתה הריבית בסין בפעם הראשונה מאז 2007.

במקביל, פורסם היום שהעודף במאזן המסחרי של סין הסתכם ב-27.1 מיליארד דולר באוקטובר, מעל הציפיות. זאת, לאחר שהיצוא הסיני התרחב ב-22.9% והייבוא גדל ב-25.3% לעומת אוקטובר אשתקד. כלכלנים ציפו בממוצע לעלייה של כ-28% ביבוא לסין וגידול של כ-23% ביצוא של הכלכלה השניה בגודלה בעולם.

"אין שום ספק שסין תמשיך להדק את המדיניות המוניטארית, והריבית תמשיך לעלות. העולם כולו מוצף בכסף שמחפש לאן לזרום וזה מהווה בעייה קשה עבור סין ומדינות נוספות", אמר לבלומברג דני יאן, מנהל השקעות בהונג קונג.

מניות הפיננסים בלטו בעליות חדות בטוקיו ומנגד מניות הנדל"ן בהונג קונג ושנחאי איבדו גובה.