חזקיהו לבנק הפועלים: "הפסיקו מבצע לשיווק משכנתאות"

כך מדווח העיתון "מעריב", במסגת המשך מלחמתו של המפקח על הבנקים לריסון שוק המשכנתאות

רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, פנה לבנק הפועלים בבקשה להפסיק מבצע אגרסיבי לשיווק משכנתאות. כך מדווח היום (ד') העיתון "מעריב". זאת, במסגרת מאמציו של חזקיהו לרסן את שוק המשכנתאות, בהמשך לצעדים בהם נקט עד כה שנועדו לייקור הריביות על המשכנתאות, בעיקר ברכיבי הפריים (ריבית משתנה).

בנק הפועלים הכריז כבר בשנה שעברה על כוונתו להעמיק את נוכחותו בשוק המשכנתאות בישראל, ואכן הצליח לעלות מנתח שוק של כ-18% לכ-22%. לפי "מעריב", חזקיהו פנה כאמור לבנק הפועלים בבקשה להוריד כעת קמפיין לשיווק של משכנתאות "אטרקטיביות", כאשר מנגד במערכת הבנקאית מביעים מורת רוח מההתערבות האגרסיבית של הרגולטור.

המבצע של בנק הפועלים יימשך לכל אורך החודש, כאשר במסגרתו יאפשר הבנק ללקוחותיו לקבל "משכנתאות משלימות" של עד 30 אלף שקל לכל מטרה, ללא ריבית ולתקופה של עד שנתיים וחצי. משכנתא משלימה ל-5 שנים תינתן בריבית של פריים מינוס 0.5%.

בחודש שעבר הוציא בנק ישראל הנחיות חדשות שנועדו לייקר את המשכנתאות. חזקיהו הורה לבנקים להגדיל את הקצאת ההון שלהם מ-35% ל-100% אל מול כל משכנתא שהם מעניקים מעל 00 אלף שקל, בה רכיב הפריים גדול מ-25% ושיעור המימון מסך הנכס גבוה מ-60%.