ההיברידית של קבוצת פולקסווגן - אאודי מותקנת על הג'יפון Q5

הרכב צפוי להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה הבאה ויזכה ככל הנראה להטבת המס של רכב היברידי, שתאפשר לשווק אותו במחיר של פחות מ-350 אלף שקל

חברת אאודי חשפה רשמית את המכונית ההיברידית הראשונה שלה על בסיס הג'יפון המצליח "Q5". הרכב משלב את מנוע ה-2 ליטר טורבו TFSI בהספק 211 כ"ס (ו-35 קג"מ) ביחד עם מנוע חשמלי, שתורם לשורת ההספק עוד 45 כ"ס ו-21 קג"מ.

אאודי היברידית קוואטרו
 אאודי היברידית קוואטרו

הוא מזין סוללת ליתיום-איון מתקדמת במשקל 38 קילו, אחת הראשונות מסוגה בייצור סדיר, והוא מסוגל לנוע על חשמל בלבד למשך 3 קילומטר במהירות ממוצעת של 60 קמ"ש. מלבד המצב החשמלי כולל הרכב עוד ארבעה מצבי נהיגה שונים, שמקצים בצורה שונה את כוח המנוע הרגילה והחשמלי. שני המנועים מעבירים את הכוח לכביש דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 מהירויות ומערכת הנעה כפולה-קבועה מטיפוס "קוואטרו".

אאודי היברידית קוואטרו
 אאודי היברידית קוואטרו

התוצאה הסופית היא ביצועים ספורטיביים ביחד עם תצרוכת דלק ממוצעת רשמית של יותר מ-14 קילומטר לליטר ופליטת CO2 ברמה של כ-160 גרם לקילומטר בלבד. גם פנים הרכב עבר עדכון וקיבל תצוגה רב-תכליתית חדשה, שמנחה את הנהג לנהיגה "ירוקה". הרכב צפוי להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה הבאה ויזכה ככל הנראה להטבת המס של רכב היברידי, שתאפשר לשווק אותו במחיר של פחות מ-350 אלף שקל.

אאודי היברידית קוואטרו
 אאודי היברידית קוואטרו