אבי וייס: מוטב שחדשות ערוץ 10 ישקיעו בתוכן ולא בפגיעה במתחרים

מנכ"ל חדשות ערוץ 2 במכתב לכחלון: "מעמדה המוביל של חדשות ערוץ 2 לא ניתן לה על מגש של כסף, אלא נבנה לאורך השנים ע"י עבודה קשה ומאומצת של עובדיה"

מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס, יוצא למתקפה לאור מכתבו של מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בו הוא קורא לא לאפשר בעלות משותפת של קשת ורשת על חדשות ערוץ 2.

בתגובה למכתב שנחשף אתמול (א') ב"גלובס" כותב וייס לשר התקשורת משה כחלון: "מצער הדבר שחברת החדשות של ערוץ 10 מנסה לנצל את תוכניתך לרפורמה בשוק הטלוויזיה המסחרית על מנת לנסות להשיג הישגים, שלא עלה בידה להשיג במסגרת התחרות המתקיימת בין שתי החברות ב-8 השנים האחרונות".

וייס מגיב על טענתו של ורשבסקי בפני כחלון, לפיה הישגיה העיתונאים של חדשות ערוץ 2 קשורים בשליטתו המונופוליסטית של ערוץ 2, וחיזוקה בשני ערוצים ברישיון יפגע בחופש העיתונאי. "מעמדה המוביל של חדשות ערוץ 2 לא ניתן לה על מגש של כסף, אלא נבנה לאורך השנים על-ידי עבודה קשה ומאומצת של עובדיה", כותב וייס. "חדשות ערוץ 10 אכן מצליחה להגיע רק לשליש משיעורי הצפייה של חדשות ערוץ 2, אך הסיבה לכך אינה כפי שטוען מר ורשבסקי, אלא נובעת מכך שציבור הצופים מעדיף את המוצר העיתונאי המקצועי, האמין והבלתי תלוי שאנו מביאים בפניו מדי ערב על פני זה של המתחרים".

מנכ"ל חדשות 2 עוקץ את ורשבסקי באומרו כי ערוץ 10 הוכיח כי הוא יכול להביא רייטינג גבוה, אך לא בתחום החדשות. "מכאן אפשר ללמוד כי הבעיה איננה במסגרת, אלא בתוכן. אם התכנים החדשותיים המשודרים על-ידי חדשות ערוץ 10 אינם טובים דיים על מנת להשיג שיעורי צפייה גבוהים יותר, מוטב לחדשות ערוץ 10 להשקיע מאמצים בשיפורם ולא בניסיון לפגוע בחברה המתחרה".

לדברי וייס, "חרף העובדה שהחוק קובע כי על שתי חברות החדשות לשדר מירושלים, הרי שחדשות ערוץ 10 'מצפצפת' על החוק והקימה בירה חדשה לישראל: גבעתיים - ממנה היא משדרת מאז הקמתה. לעומת זאת, חדשות ערוץ 2 מקיימת את החוק ומשדרת מאזור ירושלים. העמידה במחויבויות החוק עולה לחדשות ערוץ 2 מיליוני שקל מדי שנה. חדשות ערוץ 10 חוסכת את כל הכסף הזה ויכולה להשקיע אותו בתכנים ובשיפור מוצריה. למרות חוסר השוויון הרגולטורי אנו מצליחים להביא נתוני צפייה טובים יותר, כאמור, בזכות המחוייבות העצומה שלנו להשגת מוצר עיתונאי טוב. האם בשל כך יש לפרק אותנו?

"כאשר ערוץ 10 עמד בסכנת סגירה לאור מצבו הכלכלי, אנחנו היינו הראשונים לומר - בכתבות ששידרנו ובראיונות שנתנו לכלי תקשורת אחרים - שצריך לשמור על התחרות בתחום החדשות ולמנוע את סגירת הערוץ. אנו עדיין מאמינים בכך וסבורים כי תחרות משרתת בראש ובראשונה את הצופים. הצטערנו לגלות כי ערוץ 10 לא נוהג באותה צורה ועושה הכול על מנת לפגוע בחברת החדשות", כתב וייס.

בתגובה לדבריו של מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, נמסר מערוץ 10:

"אנחנו מאמינים כי חברת החדשות של קשת ורשת היא גוף מרכזי וחשוב בדמוקרטיה הישראלית. אסור לפגוע בחברת החדשות, אך אסור להתיר לה לחזק כוח מונופוליסטי בשוק הטלוויזיה.

"חברת החדשות של ערוץ 2 לא תיפגע מהמעבר לרישיונות. היא תמשיך להיות בדיוק אותה חברה גם כשתישאר בבעלות קשת או רשת ולא בבעלות משותפת. זכיין אחד ימשיך להחזיק בחברת חדשות חזקה, והזכיין המוכר יחזיק במספיק מזומנים כדי להקים חברה חדשה או כדי לרכוש שירות מצד שלישי. אם ערוץ 10 יכול להחזיק על גבו חברת חדשות עצמאית, גם קשת וגם רשת יוכלו לעשות זאת.

"יש כאן ספין שלא נהיה מוכנים לקבל. הרפורמה נועדה לפתוח תחרות ולא לאפשר לחדשות ערוץ 2 את המהדורה שלה באפיק נוסף. זה לא רק מונופול מבחינת רייטינג, זה גם מונופול על הדעות ועל הידיעות".