בריל בדרך לרכישת לי קופר תמורת 3-4 מיליון שקל

(עדכון) - בריל, מפעילת הרשתות גלי וסולוג, תרכוש את המלאי של לי קופר ששוויו מוערך ב-25 מיליון שקל ■ ההסכם, שצפוי להיחתם הלילה, יביא לביטול התוכנית לסגירת הרשת

‎‎חברת בריל , מפעילת הרשתות גלי וסולוג, בדרך לרכישת רשת האופנה לי קופר. ל"גלובס" נודע במשך היום (ב') התקיימו מגעים קדחתניים בין הצדדים, וכי הסכם עקרונות בין הצדדים צפוי להיחתם עוד הלילה.

על-פי המסתמן, בריל תשלם כ-3-4 מיליון שקל עבור הרשת ותקבל את המלאי בקונסיגנציה. מלאי הרשת עומד על שווי של 25 מיליון שקל. במחסני החברה נמצא מלאי בשווי של 16 מיליון שקל, ומלאי של כ-9 מיליון שקל נוספים נמצא במכס וטרם שוחרר. ‏

אם אכן ייחתם ההסכם, כי אז תימנע סגירת רשת לי קופר. ‏

כפי שנחשף אמש (א') ב"גלובס", בשבוע שעבר התכנס דירקטוריון החברה-האם, קונספט שיווק, ובדיון הוחלט על סגירה מסודרת של החברה, ובתוך כך על סגירתה של רשת לי קופר. למעשה הוחלט לסגור את 36 החנויות, למכור את הסחורה, לשלם את כל החובות ולהפסיק את הפעילות.

‏בתוך כך החלה החברה כבר בשבוע שעבר בתהליך הפיטורים, כאשר עובדי מחלקת היצוא של החברה פוטרו.

ההחלטה על הסגירה באה לאחר מספר חודשים שבהם נעשה ניסיון למכור את החברה - ללא הצלחה. החברה לא הזמינה קולקציה לקיץ, ולכן עד היום רווחה ההערכה כי תהליך סגירתה יסתיים לכל המאוחר במארס 2011.

‏יצוין כי החלטת הדירקטוריון התקבלה חרף התנגדותם של מייסד החברה, גידי גולדפינגר, ואחיו, יאיר גולדפינגר. ההחלטה התאפשרה הודות לזכות הכרעה במקרה של תיקו שיש לשני השותפים האחרים בחברה - דוד עיני, מבעלי ‏UMI‏, ורו"ח חיים אסייאג. עם קבלת ההחלטה התפטר מתפקידו מנכ"ל החברה, דרור שילה, שהתנגד לה. אסייאג ועיני הם שמינו את שילה לתפקידו.

‏אמש כינסה הנהלת החברה את כל הדרג הניהולי בחברה הכולל גם את מנהלי החנויות ומנהלי המטה בהוד-השרון. בישיבה סוערת הודיעה ההנהלה על ההחלטה לסגור את החברה עד חודש מארס. בישיבה נמסר גם כי ישנם מספר רוכשים פוטנציאליים, אולם הסיכוי שעסקה תצא אל הפועל קלוש.

‏עובדים בחברה דורשים כי ההנהלה תפקיד בחשבון נאמנות אצל עורך דין את כספי הפיצויים המגיעים להם. העובדים חוששים כי ימשיכו לעבוד עד לחודש מארס, החודש שבו אמורה להיסגר הרשת, וכי אז יתברר כי החברה לא תוכל לעמוד בתשלום הפיצויים לעובדים.

מנהלי סניפים בלי קופר מאיימים כי אם ההנהלה לא תספק להם תשובות מניחות את הדעת עד לשבוע הבא, הם יסגרו בעצמם את החנויות לאלתר.

בתוך כך הודיע היום אמיר הברפלד כי הגיש לחברת קונספט שיווק הצעה לרכוש את חלקה (60%) בחברת בגדי הים וההלבשה התחתונה "אקספוז". הברפלד, המחזיק ב-40% ממניות החברה המגלגלת 31 מיליון שקל בחודש, אומר היום ל"גלובס" כי "יש הצעה מסודרת לרכישת המניות. יש סיכום, וזה עומד לפני החלטת דירקטוריון של קונספט".