אטיאס: "נגדיל מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבנייה"

שר השיכון לגלי צה"ל: "יש למשרד השיכון תקציב לסבסוד המשכנתא. כרגע משרד האוצר לא מסכים איתנו אבל אנחנו ניאבק על זה"

שר השיכון אריאל אטיאס מבטיח שהממשלה תנקוט צעדים נוספים כדי לרסן את עליית מחירי הדירות, מעבר לצעדים עליהם הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותם כינה "טיפול שורש במצוקת מחירי הדירות".

"בעשור האחרון נוצר מחסור בהיצע הקרקעות; אנחנו באים עכשיו בתמריץ לקבלנים ואומרים להם שיקבלו הנחה של 15% במכרז אם יפעלו במהירות ויבנו מהר", אמר היום (ג') אטיאס בראיון לגלי צה"ל.

כאשר נשאל על בעיית המחסור בעובדים זרים בענף הבנייה אמר אטיאס כי במשרד השיכון מודעים לבעיה ויפעלו לתקנה, אך לדבריו טענות הקבלנים כי זו הסיבה לעליית מחירי הדירות אינה נכונה. הוא גם אמר שהממשלה שוקלת להגדיל את מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבנייה, על חשבון עובדים זרים.

"הקבלנים יודעים שהם גובים מחירים מופרזים עבור הדירות כיוון שהם יכולים לעשות זאת", אמר אטיאס. "הממשלה תביא איזושהי הצעה שתוביל להגדלת הידיים העובדות בענף הבנייה. יכול להיות שהפתרון לא יגיע מעובדים זרים אלא מעובדים פלסטינים".

אטיאס חזר על הבטחתו לסבסד משכנתא לזוגות צעירים שמעוניינים לרכוש את דירתם הראשונה בפריפריה ואמר: "יש למשרד השיכון תקציב לסבסוד המשכנתא. כרגע משרד האוצר לא מסכים איתנו אבל אנחנו ניאבק על זה".

ראש הממשלה הודיע אתמול על שורה של צעדים שנועדו להביא להורדת מחירי הדירות בטווח הקצר, ובכללם הפחתת מס השבח ההיסטורי על קרקעות פרטיות כדי לעודד מכירתן, הנחה של 15% לקבלנים במכרזי מינהל מקרקע ישראל בתנאי שהקבלן יתחייב לבנות בזמן סביר של כ-30 חודשים וכן מתן הקלות וסיוע לרשויות מקומיות לבנות מבני ציבור כגון בתי ספר, גני ילדים ופארקים על מנת שהם לא יהוו חסם לבניית שכונות חדשות.

שר השיכון הודה שהצעדים הללו לא יספיקו וכי הממשלה תנקוט צעדים נוספים: "כמובן שהתמריצים לא יספיקו ויצטרכו להביא דברים נוספים; אנו יודעים שצריכים עוד ידיים עובדות, ונטפל בזה".