ערוץ הגברים

מה גרם לערוץ 10 להפוך למסך הגברי ביותר באזורנו, ומדוע בערוץ 2 המגמה שונה

שעות הערב המאוחרות, יום שידורים סטנדרטי בערוץ 10: גיא פינס מוביל לגיא זהר, זהר מוביל לשרון גל, שמוביל לגיא לרר. ראשים מדברים, חליפות כהות, אולפנים דומים. במקום רבגוניות קיבלנו קהות חושים.

מה קורה במשבצות אחרות בלוח של הערוץ? רפי רשף, ירון לונדון ומוטי קירשנבאום, רביב דרוקר, עפר שלח, אמנון לוי, ואוטוטו גם הרכש החדש: טל ברמן ואביעד קיסוס. איך שלא הופכים את זה, לפי מבחן התוצאה, בערוץ 10 מאמינים במסך גברי.

למעשה, אם שמים בצד את מגישות החדשות מיקי חיימוביץ' ואושרת קוטלר, כל מנחי האולפן שמובילים תוכניות בערוץ 10, לובשים מכנסיים.

בערוץ 2, לעומת זאת, המגמה שונה. לצד אילנה דיין, קרן מרציאנו ודנה וייס, הצטרפה לאחרונה לנבחרת הנשים שמחזיקות על כתפיהן הדקיקות תוכניות אולפן גם תמר איש-שלום עם "אולפן לילה" החדשה.

בשבועות הקרובים, טלי מורנו צפויה לעבור מתוכנית הבוקר של קשת להנחיית תוכנית כלכלית חדשה של הזכיינית. בנוסף, לפני כחודשיים, לינוי בר-גפן עזבה את קשת ואת התוכנית "מה קורה?" כדי להוביל עם רינו צרור תוכנית תחקירים חדשה, שנרקמת כעת ברשת. האם מחלקות המחקר של זכייניות ערוץ 2 יודעות משהו שבערוץ 10 עדיין לא גילו? או להיפך?

קשה להניח כי מדיניות הליהוק בערוץ 10 נגועה באפליה מינית מחושבת; בטח על רקע העובדה שנשים כיהנו ומכהנות בו בתפקידים בכירים, כמו סמנכ"לית התוכן הנוכחית קרני זיו ומנהלת התוכן הקודמת ליאת פלדמן.

אבל אולי כאן הבעיה: לא מדובר במדיניות מוכתבת, אלא בתפיסה לא מודעת המאמינה, כנראה, כי הובלה גברית יוצרת מסך מהימן ואטרקטיבי יותר.

בזמן שלקשת ולרשת יש את המשאבים - מי יותר ומי פחות - לגייס לשורותיהן את הטאלנטים המובילים והוותיקים בשוק, ערוץ 10 אינו יכול להרשות לעצמו להיגרר למשחק היקר, ולכן מוטלת עליו המשימה לזהות ולגדל את דור הטאלנטים הבא.

אגב, בעבר, לא מעט מהשמות הנשיים שהוזכרו עברו בתפקידי הגשה בערוץ - כמו לינוי בר-גפן ותמר איש-שלום.

מדובר במשימה לא פשוטה שכרוכה באחריות גדולה, וכדי להצליח בה ערוץ 10 חייב לצאת מהקופסה, להפגין פתיחות מחשבתית ולתת את הבמה לאדם הכי מוכשר - פר פרויקט - מבלי להתעכב בגלל קיבעונות תפיסתיים מיושנים.

אחרת המסך של הערוץ - וגרוע מכך, דור הטאלנטים הבא - יאכלס אך ורק שיבוטים צעירים ומהונדסים של Guys, להלן פינס/ זוהר/ לרר.