קובי בראיינט הוריד את הכפפות: "אני מתכוון להילחם עבור השחקנים"

כוכב לוס הלייקרס התייחס לדרישת הנהלת ה-NBA לקצץ 800 מיליון דולר משכר השחקנים בעונה הבאה, במסגרת השיחות על חידוש ההסכם הקיבוצי

על השינוי שעבר קובי בראיינט בשנים האחרונות נשפכו לא מעט מלים, בעיקר על העובדה שמשחקן ואדם אנוכי הפך לאיש צוות על המגרש ובחדר ההלבשה. השבוע החליט בראיינט לקחת אחריות ולהשמיע את קולו גם נגד בעלי הקבוצות, בעניין המחלוקת סביב ההסכם הקיבוצי החדש בין הליגה לשחקני ה-NBA.

בראיון לקן ברגר מ-cbssports.com מתייחס כוכב הלייקרס לראשונה לאמירה של הנהלת הליגה שדורשת קיצוץ של 750-800 מיליון דולר בסעיף השכר של השחקנים בעונה הבאה. "אני חושב שהבעלים של הקבוצות צריכים להפעיל שיקול דעת ולהפסיק להכריח אותנו השחקנים להיות אלו שנאלצים לספוג שינויים", אמר בראיינט. "הם צריכים להסתכל במראה ולהחליט מה התפקיד שלהם בספורט, ואנחנו השכירים נדאג להופיע ולעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות".

הבחירה של בראיינט לדבר באה בעיתוי די מובן: בעוד יומיים צפויה פגישת "שניים על שניים" בין הקומישינר של הליגה דייויד סטרן וסגנו אדם סילבר, לבין יו"ר ארגון השחקנים בילי האנטר ונשיא הארגון ונציג השחקנים דריק פישר מהלייקרס. הפגישה נועדה לדון בדרכים לפתרון המשבר סביב חידוש ההסכם הקיבוצי, שיפוג בתום העונה הקרובה.

ההתייצבות של בראיינט לצד השחקנים היא משמעותית, מאחר ודווקא קובי הוא בין אלו שעתידם בליגה מובטח עד סיום הקריירה, אחרי שחתם על הארכת חוזה עד שנת 2014. החוזה של בראיינט מבטיח לו שכר של 30 מיליון דולר בעונה האחרונה, מה שיהפוך אותו לשחקן הראשון מאז מייקל ג'ורדן שמקבל שכר כזה.

בשונה מבראיינט, בשל המחלוקת על ההסכם הקיבוצי עומדים לא מעט כוכבים בליגה ללא הסכם לעונה הבאה, ביניהם כרמלו אנתוני, דווייט הווארד, דריק רוז וכריס פול. "אני הולך להילחם עבור השחקנים שלנו", אמר בראיינט, "זה הכל סביב זה שנדאג לכך שנקבל את ההסכם הכי טוב. זה הכל עניין של לקחת אחריות על הדור שיבוא אחרינו, כי זה גם מה שהשחקנים שלפנינו ניסו לעשות. אני לא מתכוון להתחמק מזה".

זו הפעם הראשונה ששחקן בקליבר של בראיינט מדבר באופן רשמי וגלוי נגד הבעלים ונגד הנהלת הליגה. האמירות האחרונות באו כתגובה על האמירות של הבעלים ושל ראשי הליגה על ההחלטה העקרונית להוריד את שכר השחקנים באופן דרסטי, או לחלופין לקבוע תקרת שכר קשיחה אותה אסור יהיה לעבור בשום מקרה.