JVP תממש מניות קליקטק בהיקף של עד 90 מיליון דולר

קרן ההון סיכון הירושלמית של אראל מרגלית מחזיקה ב-20.9% מקליקטק, שמאז הנפקתה ביולי מנייתה זינקה ב-120% ושווי השוק שלה הוא 1.7 מיליארד דולר

מאז הנפקת חברת הבינה העסקית השבדית QlikTech ביולי, מנייתה זינקה ב-120% ושווי השוק שלה הוא 1.7 מיליארד דולר. אחת מבעלי המניות הגדולים בחברה היא קרן ההון סיכון הירושלמית JVP של אראל מרגלית, שמחזיקה ב-20.9% מקליקטק.

קליקטק מספקת פתרונות תוכנה בעזרתם הלקוחות יכולים לקבל החלטות עסקיות משופרות במהירות רבה יותר.

על-פי תנאי ההנפקה, JVP התחייבה לא למכור מניות במשך חצי שנה מההנפקה, ולאחר מכן לעשות זאת רק בהנפקה משנית. קצת לפני שחולפת חצי שנה מההנפקה, קליקטק הגישה ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקנית, מסמך לפיו JVP ובעלי מניות נוספים ימכרו חלק מהאחזקות. JVP מתכננת לממש כרבע מהאחזקות, לפי מחיר מקסימלי של 22.7 דולר למניה, כלומר שווי של 1.6 מיליארד דולר לקליקטק, תמורת 75-90 מיליון דולר.

לאחר ההנפקה המשנית, JVP תחזיק ב-16.6% מקליקטק, או ב-15.6% אם החתמים יממשו את הזכות לרכוש מניות בעצמם. במקרה כזה JVP תמכור כ-4 מיליון מניות בהיקף של 91.5 מיליון דולר.

בראיון ל"גלובס" אמר מרגלית: "יש לנו פה חממה, ואנחנו יוצרים ארבע-חמש חברות חדשות בשנה. אחד המנהלים רצה להמציא משהו כזה. הלכנו לבדוק אם מישהו לא עושה משהו דומה בעולם, ומצאנו בשבדיה קבוצה מעניינת, שפיתחה כלי כזה ומכרה אותו אז רק שם".