המועמדים לאיש השנה של "טיים": צוקרברג, ג'ובס וארדואן

עוד במועמדים: מייסד אתר ההדלפות וויקיליקס ג'וליאן אסנג' ואפילו ליידי גאגא ■ בין הזוכים בעבר בתואר הנכסף: בן ברננקי, וינסטון צ'רצ'יל, אדולף היטלר, "המחשב" וגם "גולשי האינטרנט"

ג'וליאן אסנג', מייסד אתר הדלפות המסמכים המסווגים וויקיליקס, הוא בין המועמדים המובילים לזכות בתואר איש השנה של מגזין "טיים" והוא ניצב במקום השלישי ברשימת המועדפים של גולשי האתר.

אסנג', מתכנת מחשבים והאקר יליד אוסטרליה, נכלל ברשימה לצד מועמדים כמו נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן (במקום הראשון בסקר הגולשים); ליידי גאגא (במקום השני בסקר); נשיא ארה"ב, ברק אובמה; הכורים מצ'ילה שחולצו ממעקי האדמה והמובטל האמריקני. ברשימה ניתן למצוא עוד שני אנשי אינטרנט וטכנולוגיה: מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס (במקום השישי בסקר הגולשים) ומייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג (במקום ה-11 בסקר). בחירת הזוכה תפורסם בגיליון האחרון של "טיים" לקראת סוף השנה.

בניגוד לג'ובס ולצוקרברג, אסנג' לא הגיע לתודעה השנה בזכות המצאות וחידושים טכנולוגיים, אלא דווקא בזכות התוכן הסודי שחשפה הפלטפורמה המקוונת שיצר.

בחודש שעבר פורסמו בוויקיליקס 400 אלף מסמכים מסווגים של צבא ארה"ב, המכילים דיווחים של חיילים על הנעשה בעיראק. זאת, בהמשך לפרסום 77 אלף מסמכים סודיים בחודש יולי השנה באשר להתנהלות הצבא האמריקני באפגניסטן. מסמך נוסף שפורסם באתר ועורר סערה הכיל את נוהלי התפעול של מחנה המעצר האמריקני במפרץ גואנטנמו שבקובה.

את אתר וויקיליקס הקים אסנג' ב-2006 והוא מכנה אותו "סוכנות הביון העממית הראשונה בעולם". האתר זכה לביקורת נוקבת מצידו של הממשל בארה"ב ואסנג' עצמו משוכנע כי סוכניה של ממשלת ארה"ב מנסים לאתרו ולכן שומר על דיסקרטיות בכל הנוגע למקום שהותו.

מגזין "טיים" מכתיר בתואר "איש השנה" את האדם שמעשיו השפיעו על העולם, לטוב או לרע, בצורה הבולטת ביותר. את המסורת החל המגזין בשנת 1927 עם הכתרתו של הטייס צ'רלס לינדברג בתואר. עוד ברשימת אנשי השנה של המגזין נמנים וינסטון צ'רצ'יל, אדולף היטלר, יוזף סטלין, האפיפיור יוחנן פאולוס השני ונשיא ברית המועצות שלעבר, מיכאל גורבצ'וב. בעבר כבר היו מספר זכיות טכנולוגיות כמו "המחשב" והזכייה ב-2006 תחת "אתם", כמחווה לכלל הגולשים בעולם בזכות המעורבות שלהם בתוכן.