טיב טעם סוגרת רבעון חזק: רווח נקי של כ-13 מיליון שקל

בשורה התפעולית רשמה החברה רווח של כ-12 מיליון שקל (שיעור של כ-4.4% מהמכירות), לעומת הפסד תפעולי של כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

רשת הסופרמרקטים טיב טעם סוגרת רבעון חזק. הרשת, שעברה לרווחיות ברבעון השני של 2010, סיימה את הרבעון השלישי עם רווח של כ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ועלייה של 13.1% בהכנסות לרמה של 274.3 מיליון שקל.

מכירות טיב טעם ב-9 החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו ב-770 מיליון שקל, גידול של כ-5% ביחס למכירות בתקופה המקבילה אשתקד וגידול של 4.8% במכירות בחנויות זהות.

התוצאות החיוביות של טיב טעם והשיפור במכירות נובע ממהלכי שיווק וסחר, שינוי במבנה הארגוני וצמצום מטה החברה, שינוי במדיניות ניהול הסניפים, כמו גם שיפור תדמית הרשת ותהליכי התייעלות שהפעיל חגי שלום עם כניסתו לחברה, תוך הטמעת האסטרטגיה המתבססת על חווית הקנייה בסניפים ובידול הרשת באמצעות דגש על איכות מוצריה במחיר תחרותי.

שיעור הרווח הגולמי של טיב טעם עמד ברבעון על 28.3%, לעומת 31.1% ברבעון המקביל; ועל 30.23% ב-9 החודשים הראשונים של השנה, בדומה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. זאת, כפועל יוצא של השיפור בתנאי הסחר והרחבת פעילות היבוא.

המהלך הכולל של התייעלות וצמצום בהוצאות - אשר בחלקו אוזן על-ידי הוצאות חד-פעמיות בגין מהלכי התייעלות, ובכלל זה הוצאות חריגות הנובעות מסגירת פעילות המסעדות, עלות פיטורי עובדים, אחזקת מערכות, השקעה בשדרוג חנויות ועלות חד-פעמית בגין השכרת שטחי נדל"ן שאינם בשימוש - הניב צמצום של 2.75% בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות.

הנהלת החברה צופה כי תוצאות תוכנית ההבראה ימשיכו וישפרו את ביצועי החברה גם ברבעונים הבאים.

בשורה התפעולית רשמה החברה רווח של כ-12 מיליון שקל (שיעור של כ-4.4% מהמכירות), לעומת הפסד תפעולי של כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גם עלויות המימון הצטמצמו ב-25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והנהלת החברה סבורה כי מגמת החיסכון בעלויות המימון תמשיך גם ברבעון האחרון של שנת 2010. הפעילות השוטפת הניבה תזרים מזומנים חיובי של 21 מיליון שקל.

עוד דיווחה טיב טעם על השלמת העסקה למיזוג רשת כלי הבית דומו ועל רכישת מעדני מזרע, שמיזוג פעילותה עם זו של מפעל החברה צפוי להניב חיסכון נוסף בהוצאות.