DELL ניפצה את תחזיות השוק בדו"חות - והמניה זינקה 5%

החברה הציגה רווח נקי של 45 סנט למניה - גבוה בהרבה מהתחזיות בשוק שעמדו על 32 סנט למניה

מניית חברת המחשבים האישיים הגדולה בעולם DELL זינקה אמש (ה') ביותר מ-5% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שהחברה דיווחה על רווח רבעוני שעקף את תחזיות האנליסטים, הודות לירידה במחירי הרכיבים שלה שתורגמה לשולי רווחיות גבוהים יותר.

הרווח הנקי (ללא הוצאות חד פעמיות) הסתכם ב-45 סנט למניה ברבעון השלישי - הרבה מעל התחזיות בשוק שעמדו על 32 סנט למניה. הכנסות החברה צמחו ב-19% (לעומת הרבעון השלישי אשתקד) והסתכמו ב-15.4 מיליארד דולר. המכירות היו נמוכות ב-300 מיליון דולר מהתחזיות המוקדמות בשוק, אך בוול סטריט התלהבו משורת הרווח החזקה.

מייקל דל, מנכ"ל החברה, הוביל אסטרטגיה שתפחית את התלות של DELL במכירת מחשבים אישיים. הוא עושה זאת באמצעות רכישות חברות והגדלת החשיפה לתחומים אחרים כגון אחסון מידע, שרתים, רשתות תקשורת ועוד.

"ההפתעה הגדולה ביותר בדו"ח היא הרווח", אמר לסוכנות בלומברג בריאן מרשל, אנליסט בבית ההשקעות Gleacher בסן פרנסיסקו, המסקר את DELL בהמלצת "נייטרלי".

כאמור, הסיבה לרווח המפתיע טמונה במחירי הרכיבים, כמו למשל הירידה החדה במחירי דיסקים קשיחים או רכיבי זיכרון למחשבים אישיים. ירידה זו, במקביל לעובדה ש-DELL עצמה לא הוזילה את מחירי המחשבים ללקוחותיה, הביאה לכך שעלויות הרכיבים שלה ירדו ומחירי המכירות לא ירדו, מה שהגדיל את המרווחים שלה. סמנכ"ל הכספים של DELL שיבח את "משמעת המחירים" שלה בשיחת ועידה שהתקיימה אחרי פרסום הדו"ח.

מכירות המחשבים האישיים בעולם כולו עלו ב-11% ברבעון השלישי של 2010, לאחר צמיחה של 22% ברבעון השני.