מדברים על הארנב: הקמפיין של פייזר הוא המדובר ביותר ברשת

Twisted Fly: הארנבונים בקמפיין "אל תהיה שפן ניסיונות" עוררו אהדה, אך חלק מהגולשים טענו כי מדובר בשימוש ציני בבעלי חיים, ובנוסף נטען כי החיה בפרסומת היא בכלל ארנב ולא שפן

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצב השבוע הקמפיין "אל תהיה שפן ניסיונות" של חברת התרופות פייזר בשיתוף קופות-החולים, באמצעות גלר-נסיס פובליסיס, שחולל השבוע 24% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות.

הקמפיין החל בפרסום טיזרים ובהם תמונות ארנבים עם שמות וגילאים של גברים בגיל העמידה. לאחר מספר ימים פורסמה התשובה, שהסבירה כי מדובר בקמפיין נגד קניית תרופות דרך מקורות שאינם מורשים.

השיחה ברשת אודות הקמפיין התחוללה השבוע ב-3 זירות: טוקבקים - 36%, פורומים - 29% ובלוגים - 35%.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 52% מכלל השיחה ברשת, דן בסנטימנט הגולשים כלפי הפרסומת. 62% מהגולשים ציינו כי הארנבונים המככבים בפרסומת חמודים ומתוקים וכיף לראות אותם בשלטי החוצות. 38% מהגולשים חשו כי הפרסומת איכזבה אותם לאחר שציפו למשהו מעניין בעקבות הטיזר.

מחולל השיחה השני, שהיווה 28% מכלל השיחה ברשת, דן בקמפיין. 57% מהגולשים דנו בניסיונות ניחוש לגבי הפרסום שעומד מאחורי הטיזרים. 28% מהגולשים טענו כי הם בטוחים כי מדובר בפרסומת לתרופת הוויאגרה. 15% מהגולשים ציינו את הפריסה הרחבה של שלטי החוצות.

מחולל השיחה השלישי, שהיווה 20% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בשימוש בבעלי החיים בפרסומת. 60% מהגולשים ציינו כי בעל החיים בפרסומת הינו ארנב ולא שפן וכי מדובר בטעות בפרסום אשר מדבר על שפן ניסיונות, ואף אמרו כי כדאי למפרסמים לבדוק עובדות אלה לפני הפרסום.

40% מהגולשים חשו כי מדובר בשימוש ציני של חברת התרופות בחיות, מאחר שחברות התרופות מבצעות ניסויים בבעלי חיים, ואף אמרו כי יש ללוות את הפרסום בשלטים הקוראים להפסקת הניסויים בבעלי חיים.

למקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות הגיעה השבוע הפרסומת של עמותת "אדי" לתרומת איברים עם 19% מכלל הדיונים ברשת, ובמקום השלישי ניצבת הפרסומת של עלית עם 14% מכלל הדיונים ברשת.

הפרסומות המדוברות ברשת
 הפרסומות המדוברות ברשת