בג"ץ נוטה לאפשר הפרדה בהסכמה בקווי המהדרין של אגד

השופט אליקים רובינשטיין על מסקנות הוועדה שהקים משרד התחבורה, לפיהן תתאפשר הפרדה בחלק מהקווים מרצונם החופשי של הנוסעים: "הנטייה היא לקבל את המסקנות כמו שהן"

מסתמן פתרון לפרשת קווי המהדרין של אגד: שופטי בג"ץ אמרו היום (א') במהלך דיון בפעילות הקווים כי נטייתם היא לקבל את מסקנות הוועדה שהקים משרד התחבורה, לפיהן תתאפשר הפרדה בחלק מהקווים מרצונם החופשי של הנוסעים - כך דווח בגלי צה"ל.

"הנטייה היא לקבל את המסקנות כמו שהן", הסביר השופט אליקים רובינשטיין. "האיזון בוועדה בוצע באופן מקצועי, והעתירה בעניין השיגה מטרה חשובה. אנו ערים לכך שנעשו מאמצים מצד גורמים חרדיים לצמצם התנהגויות לא נאותות".

לפני חודש קבע משרד התחבורה כי ההפרדה בקווי המהדרין, שהפכו זה מכבר לסמל לכפייה הדתית, צריכה להיפסק - אלא אם תיעשה מרצונם החופשי של הנוסעים.

שר התחבורה ישראל כץ אימץ חלקית את המלצות הוועדה שהוקמה במשרדו, ובהודעה שהעביר לבג"ץ קבע רשמית: "בקווים שיאושרו, בעקבות פניות תושבים מהמגזר החרדי, נשים יוכלו לעלות בדלת האחרות ולקיים הפרדה באופן וולנטרי".

בהודעת הפרקליטות לשופטים נכתב כי כל נוסע יהיה רשאי לעלות ולרדת בכל דלת שייבחר, וכי לא יפורסם כל מידע מיוחד על הקווים שהותרה בהם עליית נשים מהדלת האחורית. הקווים לא יפורסמו, ולא יורשה בהם פרסום על אופן הלבוש והישיבה באוטובוס. ההסדר יהיה מותנה בכך שלא תהיה כל אלימות ושהוא יושתת על רצונם של הנוסעים.

החרדים עצמם כבר אמרו כי ההפרדה אינה נובעת מאפליה. לדבריהם, "לנשים יותר נוח בסביבה נשים, במיוחד בנסיעות ארוכות בהן אנשים נוטים להירדם. זה לא נעים לשבת ליד גבר".