יהורם גאון תקף בתוכניתו ברדיו את מוסד מבקר המדינה

גאון אמר בשידור כי "צריך פיקוח - אבל עד הגבול המסוים שבו העיסוק הופך למקפיא ומסרס מערכות" ■ משרד מבקר המדינה: הביקורת עוסקת בעשרות בני אדם הקשורים ברשות השידור

בעוד טיוטת דו"ח מבקר המדינה מונחת על שולחנם של בכירי רשות השידור, ביום שישי האחרון תקף יהורם גאון בתוכניתו השבועית ברדיו את לשכת מבקר המדינה.

אין זו הפעם הראשונה בה גאון עושה שימוש בתוכניתו כדי למתוח ביקורת על המבקרים. ב-2007 הושעה גאון ל-3 שבועות מרשות השידור לאחר שהתייחס בשידור לדו"ח מבקרת הפנים של הרשות בעניין התקשרות של רשות השידור עם חברת ההפקות שלו. המבקרת מצאה אז כי קיים לכאורה פער של עשרות אלפי שקלים בין השירותים שחברת ההפקה התחייבה לספק לבין מה שסופק בפועל.

"חשוב ביותר שתהיה ביקורת, שתחשוף עיוותים ושחיתויות. חשוב שיהיה מינהל תקין וכל מערכות הממשל יכונו על דרך היושר השוויון והמוסר. מה חשוב? הכי חשוב שיש", אמר גאון בשידור, אך מיד הוסיף: "אבל המקום אליו הגענו היום כריאקציה לימים ההם בלי השיניים, בעניין הביקורת, זה מקום שמתחיל לשתק את האנשים. צריך להיות מאוד חכמים כדי למצוא מינון נכון בביקורת. כי היום בגלל הביקורת המולכת בחיינו הראש הקטן מצטנע עוד יותר, עד לגודל זית, מן הפחד, מן האימה".

אך גאון לא עצר כאן. הזמר חתן פרס ישראל, ששב באחרונה לשידור תוכניתו ברשות השידור, המשיל משל, אולם לא ציין בדיוק למי בדיוק התכוון. "תשמעו, אני מכיר מוסד שמזה חצי שנה לא קונים בו ארון, כי צריך לצורך זה מכרז ו-3 הצעות. ארון. בינתיים כל התיקים מונחים על השולחנות. איש לא מעז לומר מתי תקנו כבר את הארון הזה. ואין לאף אחד לאף מנהל את האומץ לומר 'אני אומר נקנה ארון'. למה הוא לא אומר? כי בטח הוא חושב - זה בטח יגיע לוועדת חקירה, יבוא למבקר המדינה, זה סיפור, זאת כותרת בעיתון, ועד שאני אצטדק ואסביר את עצמי למה לא היה מכרז לארון, אז לילדיי ירביצו בבית-הספר ויגידו להם אבא שלך גנב. אז שלא יהיה ארון. לא צריך ארון. זה לא רק ארון, זה הכול - זה בצבא, זה ברשויות המקומיות, בכל מערכה ממערכות חיינו, מין סירוס של כל היוזמות כולן".

בסוף הקטע אמר גאון: "צריך פיקוח, צריך יושר - אבל עד הגבול המסוים שבו העיסוק בהם הופך למקפיא ומסרס מערכות".

מרשות השידור נמסר: "תוכניתו של יהורם גאון הינה תוכנית אישית. גאון כותב ומגיש את התוכנית. הנהלת רשות השידור מקפידה שכל השדרים יפעלו במסגרת הכללים המחייבים בשידור הציבורי".

מלשכת מבקר המדינה נמסר: "משרד מבקר המדינה נמצא כידוע בעיצומה של מטלת ביקורת ברשות השידור. הביקורת עוסקת בנושאים שונים ובעשרות בני אדם הקשורים ברשות השידור. כל עוד נמשכת עבודת הביקורת, שנמצאת על סף סיום, משרד מבקר המדינה לא יאמר דבר בנושא".