ארה"ב: מכירות בתים חדשים ירדו במפתיע לשפל של 7 שנים

(עדכון) - זינוק באימון הצרכנים של מישיגן ■ ירידה מפתיעה בתביעות לדמי אבטלה ■ הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה 0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.5% ■ ההכנסה הפרטית עלתה 0.5%

מחלקת המסחר בארה"ב מפרסמת היום (ה') את נתוני המאקרו של צריכה פרטית והכנסה פרטית לחודש אוקטובר המהווים אינדיקציה לרמת הצריכה האמריקנית ורמת החיסכון. על פי הנתונים, הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.5%. מדובר בעלייה בנתון הצריכה האמריקנית לעומת עלייה של 0.3% בחודש ספטמבר.

במקביל למגמת העלייה ברמת הצריכה האמריקנית, נתון ההכנסה הפרטית מעודד ומצביע על עלייה של 0.5% לעומת ירידה מפתיעה של 0.1% בחודש ספטמבר. זאת לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 0.4%. מוצרים בני קיימא לחודש אוקטובר ירדו ב-3.3% לאחר עלייה מפתיעה של 3.5% בחודש הקודם.

במקביל, פורסמו היום נתוני תעסוקה מעודדים שהצביעו על ירידה חדה של 34 אלף במספר התביעות לאבטלה. על פי הנתונים שמפרסם היום משרד העבודה האמריקני מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה ירדה השבוע ל-407 אלף תביעות - מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2008. זאת לעומת ירידה מתונה בהרבה של 7 אלף תביעות בלבד ל-434 אלף. זאת לעומת שבוע שעבר שרשם 441 אלף תביעות חדשות.

בהמשך לשטף נתוני המאקרו, בשעה 17:00, פורסם נתון מכירות הבתים החדשים שהצביע על ירידה מפתיעה ל-283 אלף יחידות - מדובר בשפל של 7 שנים שמצביע על החולשה שעדיין סובל ממנה שוק הנדל"ן בארה"ב. זאת כאשר הצפוי שהנתון יעלה ל-314 אלף יחידות לעומת מכירות של 307 אלף יחידות בחודש הקודם. במקביל, פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניבסיטת מישיגן עמד על 71.6 נקודות בנובמבר לעומת צפי שהוא יוותר באותר רמה של 69.3 נקודות באוקטובר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז יוני השנה.

נזכיר כי אתמול פורסם האומדן השני לנתון התמ"ג ברבעון השלישי לפיו הכלכלה האמריקנית התרחבה ב-2.5% לעומת הצפי להתרחבות ב-2.4% ולאחר צמיחה של 2% בלבד בחודש שעבר. בנוסף פורסמו גם הפרטוקולים של ה'פד' מהם עולה כי הורדה תחזית הצמיחה לשנה הבאה וכעת ה'פד' צופה צמיחה של 3%-3.6%.