מסתמן: אישור המסלקה הפנסיונית יימשך זמן רב מהמתוכנן

ח"כ כץ, יו"ר ועדת עבודה, רווחה ובריאות בכנסת: "ההצעה מלאה חורים וייתכן שלא נספיק להעביר אותה במסגרת חוק ההסדרים" ■ שריג רצה שהמסלקה תחל עבודתה בראשית 2011

פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, עשוי למצוא עצמו בקרוב במאבק נוסף במערכת הפוליטית, והפעם מול ח"כ חיים כץ(הליכוד), יו"ר ועדת עבודה, רווחה ובריאות בכנסת, בסוגיית המסלקה הפנסיונית.

אתמול (ד') התקיים בוועדה דיון בסוגיה, שמקדם האוצר במלוא המרץ במסגרת חוק ההסדרים. כץ אמר ש"ההצעה מלאה חורים וייתכן שלא נספיק להעביר אותה במסגרת חוק ההסדרים". ח"כים אחרים הוסיפו שלא חייבים להעביר את המסלקה במהירות. לדברי כץ, יש ללמוד את הנושא; בכך חיזק את הסברות בשוק, שלפיהן הליך אישור הנושא בוועדה יארך יותר זמן משמקווים באוצר. בתגובה לדברים אלו אמר שריג כי יש לסיים את הנושא במהרה, ובמסגרת חוק ההסדרים. הדיון התמקד הפעם בהשמעת עמדות וטיעונים מצד גופים רלבנטיים, כאשר מועד המשך הדיונים עדיין לא נקבע.

המסלקה הפנסיונית היא מערכת העברת מידע וסליקה כספית, שתשמש את כלל הגופים המוסדיים, הסוכנים והיועצים הפנסיוניים. במסגרת הצעת החוק שהגיש האוצר לקידום המסלקה, במסגרת חוק ההסדרים, מוצע שהמסלקה תהיה בפיקוח הממונה על שוק ההון, שיוכל להורות לכל גוף מוסדי ובעל רישיון פנסיוני לסלוק באמצעותה. החברה להקמת המסלקה קמה במאי, בבעלות משותפת של המפיצים והמוסדיים. שריג הבהיר לא אחת כי בכוונתו שהמסלקה תחל בשלב הראשון של עבודתה כבר בראשית 2011 - מועד שנראה עתה פחות ריאלי.