בן המבורגר: "צריך להוכיח כל הזמן שאתה ראוי לתפקיד"

40 עד 40 - הצעירים המבטיחים של עולם העסקים הישראלי ■ "אני לא באמת יודע את התשובה לשאלה אם הייחוס המשפחתי מערים קשיים שמנהלים אחרים לא חווים"

אי אפשר להיתמם: בן המבורגר הגיע בגיל 35 לתפקיד מנכ"ל אחת החברות הגדולות במשק בזכות הייחוס המשפחתי שלו. אחרי הכול, כבר לפני כארבע שנים סומן כיורש של דודו, יאיר המבורגר, בראש האימפריה המשפחתית, קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שהיא השלישית בגודלה בישראל.

המבורגר הוא היחיד מקרב בני הדור השלישי במשפחה המעורב בעסקיה. ואולם, אלה שעובדים עימו ומולו, המלווים את המבורגר הצעיר ביומיום ומכירים אותו היטב, יודעים לספר שהוא ההפך מנסיך מנותק שהוצנח מלמעלה. הם מספרים על מנהל מוכשר, נבון, שמשקיע זמן ומרץ רבים בעבודה ובלימוד השוק. כזה שמתייחס במלוא כובד הראש לכך שחובת ההוכחה עודנה עליו.

"להרגשתי, הייחוס המשפחתי מקשה כי צריך להוכיח כל פעם מחדש שאתה ראוי לתפקיד", הוא אומר. "מצד שני, אני לא באמת יודע את התשובה לשאלה אם הייחוס המשפחתי מערים קשיים שמנהלים אחרים לא חווים, כי מטבע הדברים מעולם לא חוויתי בהראל משהו אחר".

אתה מרגיש שנאלצת להקריב למען הקריירה יותר מאחרים בני גילך?

"לדעתי לא. כל צעיר שאפתן בעל קריירה נדרש להקריב זמן רב ואנרגיה בעבודה, ואני לא יוצא דופן מבחינה זו".

בן הוא בנו של גדעון המבורגר, נשיא הראל ומבעלי השליטה בה (זו, אגב, מתחלקת שווה בשווה בין האחים גדעון, יאיר ונורית מנור). הוא הצטרף להראל בנובמבר 2006, כדירקטור וכסמנכ"ל. במרס השנה הוא מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת הראל במקום דודו, שנותר יו"ר הקבוצה. הוא מכהן גם כיו"ר הראל פיננסים וכדירקטור בחברות אחרות בקבוצה, ומילא תפקיד מרכזי בשיקום בית ההשקעות של הקבוצה, הראל פיננסים, לאחר המעילה של גיא ויסמן.

קודם להצטרפותו להראל כיהן המבורגר כשותף וכמנהל השקעות בקרן הפרייבט אקוויטי SKY, וכן עבד כיועץ ומנהל פרויקטים במשרד רואי החשבון סוארי-יוכמן ובמחלקת מיזוגים ורכישות בדלויט-בריטמן-אלמגור.

עתידו של בן המבורגר, כך נראה, שזור בעתידה של הראל, לפחות כל עוד המשפחה מחזיקה בשליטה בקבוצה. ייתכן שמתישהו משפחת המבורגר תמכור את השליטה, וסימנים מהוססים בכיוון היו בעבר (למשל עם משפחת סמפוארנה), אבל נכון לעכשיו נראה שאין למשפחה כל כוונה שכזו.

פרויקט בתמונות: 40 עד 40 - הצעירים המבטיחים של עולם העסקים הישראלי