עדיין חוששים: הנציבות האירופית מורידה תחזית הצמיחה

תחזית הצמיחה ל-2011 נחתכת ל-1.5% ב-2011 לעומת 1.7% בתחזית הקודמת ■ הנציבות האירופית:"משבר החוב באירופה מגדיל את אי הוודאות ומוביל לירידה בתחזית"

אחרי שהושג הסכם באירלנד אתמול ונקבע כי המדינה תקבל חבילת סיוע בגובה 85 מיליארד אירו, הנציבות האירופית פרסמה היום (ב') תחזית צמיחה לא אפטימית לשנה הבאה וצופה כי בעיות החוב באירופה יכבידו על כלכלת אירופה ב-2011. הנציבות האירופית צופה כי כלכלת אירופה תתרחב ב-1.5% בלבד ב-2011 בהשוואה לתחזית קודמת לצמיחה של 1.7%.

הירידה בתחזית הצמיחה משקפת את החששות של הנציבות האירופית בנוגע לתוכניות החילוץ ליוון ואירלנד. משבר החוב באירופה שעדיין מטיל צל על כלכלת אירופה, גורם לעליית אי הוודאות ומוביל לירידה בתחזית הנציבות האירופית.

לא רק חדשות רעות, הנציבות האירופית מביעה אופטימיות בנוגע לבריטיניה, הנציבות צופה כי הכלכלה הבריטית תתרחב ב-2.2% במהלך 2011 לעומת 2.1% בתחזית הקודמת. במהלך השנה הנוכחית, הנציבות האירופית צופה כי הכלכלה הבריטית תצמח ב-1.8%.

בתוך כך, נוריאל רוביני מסמן היום את האתגר הבא של האיחוד האירופי "קיימת סבירות גבוהה כי פורטוגל תזדקק לסיוע חירום", כך צופה הפרופסור נוריאל רוביני, הכלכלן שחזה את המשבר הכלכלי הגלובלי ב-2006.

רוביני אמר היום לעיתון "דיילי פפר דיאריו אקונומיקו" כי עולה הסבירות שפורטוגל תזדקק לסיוע בינלאומי ואמר כי המדינה נמצאת בנקודה קריטית בשל החוב הגבוה והצמיחה החלשה במדינה. רוביני ציין כי האיחוד האירופי יוכל להתמודד מול פורטוגל שהינה אחת המדינות הקטנות ביותר במרחב האירו התורמת פחות מ-2% לתמ"ג של 16 המדינות המרכיבות את גוש האירו.

לעומת זאת, בהתייחסו לספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה, אמר רוביני כי היא מדינה גדולה מידי מכדי לבקש סיוע.