מועצת הרשות השנייה מבקשת את התמלוגים מהזכייניות

מדובר בכ-20 מיליון שקל לרשת, קשת וערוץ 10 גם יחד ■ אם לא יועברו הכספים ואכן יחל תהליך חילוט, המהלך עשוי לפגוע בפעילות התזרימית של הערוצים

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הורתה על תשלום מיידי של חובות התמלוגים של זכייניות הטלוויזיה המסחרית עבור חודשים ינואר-יולי 2010.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", זכייניות הטלוויזיה המסחרית הגיעו לשימוע לפני חילוט ברשות השנייה, וזאת לאור דרישת האוצר כי יעבירו את תמלוגיהן לשנה זו שטרם שולמו לרשות השנייה ולאוצר.

מדובר בכ-20 מיליון שקל לרשת, קשת וערוץ 10 גם יחד. אם לא יועברו הכספים ואכן יחל תהליך חילוט, המהלך עשוי לפגוע בפעילות התזרימית של הערוצים.

מוקדם יותר השנה החליטו הזכייניות, יחד עם הרשות השנייה ובאישור האוצר, להמתין עם תשלום התמלוגים, שכן היה רושם כי הם יופחתו. על כן לא העבירו הזכייניות את הכסף.

עם זאת, משרד האוצר שינה את עמדתו, ולחוק ההסדרים הוסף סעיף המדבר על הגדלה של תמלוגי גופי הטלוויזיה, בניגוד למצופה.

מיד עם ההחלטה נשלח מכתב מהאוצר לרשות השנייה, אשר נחשף ב"גלובס", בו נדרשה הרשות לגבות מיד את התמלוגים, ואף נרמז כי האוצר יבקש להעביר לידיו גבייה זו.

מהרשות השנייה נמסר היום (ג') כי "אם החוב לא ישולם באופן מיידי, תורה מועצת הרשות על חילוט הערבויות הבנקאיות".

המועצה התכנסה אתמול (ב') והחליטה להורות על תשלום מיידי של חובות התמלוגים. בנוסף החליטה המועצה כי יו"ר המועצה יפנה לשר האוצר ולשר התקשורת בבקשה לשקול הפחתה של שיעור התמלוגים הקבוע בתקנות.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, אמר כי הוא מצר על כך שהתהליך שהחל בשינוי התקנות להפחתת התמלוגים נעצר, וכתוצאה מכך אין מנוס אלא לחייב את הזכיינים בביצוע תשלום מיידי של חובות התמלוגים.