הבנק המרכזי בפורטוגל: "סיכונים בלתי נסבלים לבנקים"

הבנק המרכזי בפורטוגל פירסם היום אזהרה חמורה: הסיכון יהפוך לבלתי נסבל אם לא נמגר את הבזבוז של הציבור במדינה ■ במקביל, ראש הממשלה מנסה להעלות את המיסים

נגיד הבנק המרכזי בפורטוגל אמר היום (ג') שהבנקים במדינה עומדים בפני "סיכונים בלתי נסבלים", אלא אם הממשלה תצליח למגר את הבזבוז של הציבור הרחב במדינה. פורטוגל היא אחת מהמדינות בגוש האירו שכלכלנים חוששים כי גם היא כמו יוון ואירלנד, תזדקק לסיוע מהאיחוד האירופי.

בעוד המדינה נלחמת בחוב שלה על-מנת שלא תהיה המדינה הבאה שתזדקק לסיוע מהאיחוד האירופי, הבנק הראשי במדינה מצייר תרחיש מדאיג לבנקים. ראש ממשלת פורטוגל, חוזה סקרטס, פעל נמרצות בשבוע שעבר להעלאת מיסים במדינה וקיצוץ המשכורות בסקטור הציבורי.

הבנק המרכזי הזהיר כי במידה והממשלה לא תצליח לייצב את המצב הכלכלי של הציבור, סקטור הבנקים במדינה נתון בסיכון, במיוחד לאור המצב העגום בגוש האירו. "הסיכון יהפוך לבלתי נסבל אם לא נראה יישום של פעולות שמטרתן לייצב את המצב הכלכלי של ציבור", נאמר בהודעה שפירסם הבנק.

על רקע הסיוע שקיבלה בסוף השבוע האחרון אירלנד על סך של כ-112 מיליארד דולר, כלכלנים חוששים כי אם פורטוגל לא תיקח גם היא את אותה התרופה, המשבר עלול להתפשט גם לשכנתה, ספרד.