רשות השידור ליהורם גאון: חתום מיד על חוזה

גאון משדר בקול ישראל מזה 7 חודשים ללא חוזה חתום ■ תנאי העסקתו סוכמו בעל-פה, והוא משתכר כיום 2,500 שקל לתוכנית

יהורם גאון משדר בקול ישראל מזה 7 חודשים ללא חוזה חתום. ל"גלובס" נודע כי מנהל רשת ב', מוטי אמיר, הוציא מכתב לזמר וחתן פרס ישראל, בשבוע שעבר, בו הוא דורש ממנו לחתום מיידית על חוזה - אחרת לא יפתח לו מיקרופון ביום שישי הקרוב. זאת לאור העובדה כי חוזהו נמצא זמן ממושך בשלב של חלופת טיוטות בין עורכי דינו ובין המחלקה המשפטית של רשות השידור.

גאון שב לשדר ברשות השידור בחודש מאי האחרון, לאחר שנתיים של היעדרות בשל מחויבויות אחרות. ברשות השידור עמלו להחזירו במרץ, ומששב - התבקש על-ידי המחלקה המשפטית של רשות השידור להיות עובד רשות השידור ב-20% משרה. גאון סירב לבקשה וביקש להמשיך ולעבוד כקבלן חיצוני.

למרות שלא נחתם החוזה עמו, תנאי העסקתו של גאון סוכמו בעל-פה, והוא משתכר כיום - כפי שנודע ל"גלובס" - 2,500 שקל לתוכנית. באחרונה החלו תהליכים מואצים להחתמתו של גאון על חוזה.

עוד נודע כי אין זו הפעם הראשונה שברשות השידור מסוכמים תנאי העסקה ללא חתימה בפועל על חוזה. כך, במשך חודשים ארוכים מגיש "מבט" של ערוץ 1, ינון מגל, עבד ללא חוזה חתום והשתכר למעלה מ-60 אלף שקל, לאחר שלא הצליחו להגיע עמו להסכמות.

באחרונה החליטו ברשות השידור לרענן את הקריטריונים לעבודה מחוץ לרשות השידור, לאחר שנודע כי עובדים שונים ברשות קיבלו היתר עבודה בעל-פה. בדצמבר השנה יסתיימו כל היתרי העבודה מחוץ לרשות.

על-פי פרסומים שונים, בספטמבר האחרון הפסיקו ברשות השידור את העסקתו של מנשה רז, לאחר שהשתכר 24 אלף שקל בחודש לטובת הגשת התוכנית "מסיבת עיתונאים", למרות שביצע פרישה מוקדמת מרשות השידור לפני יותר מעשור. רז המשיך להיות מועסק ברשות גם לאחר רדת התוכנית.

מקרה דומה נחשף ב"גלובס" בדצמבר 2009, כאשר מגיש הספורט, אבי רצון, הועסק ברשות בשכר של כ-25 אלף שקל גם הוא, למרות שבאותו זמן לא הגיש בפועל תוכנית ורק שימש כפרשן בתוכנית שבועית.

את תגובת גאון לא ניתן היה להשיג.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "בימים האחרונים התנהל משא-ומתו בין ההנהלה ליהורם גאון אודות המחלוקות שהתגלו בכל הנוגע לזכויות השידור. יחד עם זאת, אבן הנגף העיקרית להתקשרות הוסרה (בתיווכו של המנכ"ל), ויש להניח כי תנאי ההסכם יסוכמו בימים הקרובים".