JVP מתכוננת למימוש אחזקות בקליק השבדית; תקבל 80-90 מ' ד'

בקרוב יושלם אחד מהמהלכים המרשימים בהיי-טק הישראלי, שכולל החזר של אלפי אחוזים למשקיעים. אלא שהישראליות במהלך אינה מכיוון החברה

בקרוב יושלם אחד מהמהלכים המרשימים בהיי-טק הישראלי, שכולל החזר של אלפי אחוזים למשקיעים. אלא שהישראליות במהלך אינה מכיוון החברה - Qlik Tech השבדית - אלא מהמשקיעה, קרן ההון סיכון JVP.

JVP, כפי שגם הודיעה לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), עומדת לממש את אחזקותיה בחברת הבינה העסקית הנסחרת בנאסד"ק, ששווי השוק שלה הוא 1.8 מיליארד דולר - מהלך מרשים עבור חברה שהונפקה ביולי השנה לראשונה.

JVP הישראלית, שבניהול אראל מרגלית, מנהלת 830 מיליון דולר בשבע קרנות, ולה אחזקות של 20.9% בחברה. מההודעה על קיום הנפקה משנית ל-SEC עולה, כי יש בכוונתה למכור כ-4 מיליון מניות.

קליק מספקת פתרונות תוכנה התומכים בקבלת החלטות עסקיות מהירות. התוכנה של החברה מספקת ניתוחים קלים לתפעול, המאפשרים לחברות לייעל את התנהלותן.

מרגלית התראיין השבוע ל"בלומברג", תחת הכותרת "יש מי שרואה עתיד להיי-טק הישראלי", ושם פרש את משנתו להשקעות. הוא ציין, כי לדעתו ההיי-טק הישראלי צריך לפנות בעיקר לתחומי הגיימינג, רשתות חברתית ופרסום במובייל.

בהנפקה הראשונה נקבע כי JVP ובעלי אחזקות אחרים יוכלו למכור מניות רק שישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה, ובמסגרת הנפקה משנית. לפני כחודש קליק הודיעה כי בעלי מניות בחברה עומדים לממש חלק מאחזקותיהם לפי מחיר מקסימלי של 22.7 דולר למניה, כלומר שווי של 1.6 מיליארד דולר לקליק.

לאחר ההנפקה המשנית, JVP תחזיק ב-16.6% מקליק, או ב-15.6% אם החתמים יממשו את זכותם לרכוש מניות. במקרה כזה JVP תמכור כ-4 מיליון מניות בהיקף של 91.5 מיליון דולר.

בראיון ל"גלובס" לפני חודש אמר מרגלית כי JVP הגיעה אל קליקטק במקרה; הקרן בחנה השקעה בחברה שביקשה לפתח תוכנה דומה, חיפשה מתחרים לרעיון ומצאה את החברה השבדית שמכרה את התוכנה שלה בשבדיה בלבד. JVP ואקסל פרטנרס השקיעו בחברה, וייהנו בקרוב מהחזר של אלפי אחוזים.

JVP התפרסמה בעיקר בשל היותה אחת המשקיעות העיקריות בכרומטיס של רפי גידרון וארני פטרושקה, שנמכרה ללוסנט ב-4.5 מיליארד דולר בשנת 2000 - בשפיץ של הבועה. בעקבות ההצלחה האדירה ההיא, הרחיב מרגלית את פעילותו, הפך את JVP לבינלאומית ופתח משרדים בעולם. בעקבות משבר ההיי-טק ב-2006, JVP סגרה את משרדיה בעולם וחזרה להתמקד בהשקעות בחברות ישראליות ממשרדיה שבירושלים.